شنبه ۹ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

گروه ورزشی: لیگ برتر در حالی از امروز وارد هفته پانزدهم می‌شود که همه نگاه‌ها به ورزشگاه آزادی دوخته شده؛ جایی که تیم پرسپولیس و استیل‌آذین روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

 حاشیه‌های این دیدار آن قدر زیاد است که می‌تواند متن آن را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. این مسابقه را می‌توان شهرآورد کوچک یا به نوعی جدال پرسپولیس علیه پرسپولیس دانست. رویارویی بازیکنانی که در پرسپولیس سابقه بازی دارند با تیم سابق خود از نکات جالب توجه شهرآورد کوچک روز شنبه خواهد بود.  علی کریمی، حسین کعبی، حامد کاویانپور و ابراهیم اسدی جزو بازیکنانی هستند که سابقه بازی در پرسپولیس را دارند.

علاوه بر این روی نیمکت استیل‌آذین نیز استیلی، رضا عابدیان، سعید عزیزیان و جدا از آنها حضور حسین هدایتی به عنوان مالک در راس باشگاه مزید بر علت شده تا این مسابقه حساسیت بیشتری داشته باشد. علی کریمی، شاخص‌ترین بازیکن جدال امروز میان پرسپولیس و استیل‌آذین است؛ بازیکنی که شاید به دلیل محبوبیت فوق‌العاده نزد هواداران پرسپولیس حتی اگر گل هم به پرسپولیس بزند شاید این موضوع با واکنش منفی طرفداران این تیم مواجه نشود.

موضوعی که فقط در مورد کریمی قابل پذیرش است.واکنش علی کریمی نیز در رابطه با گلزنی احتمالی‌اش به پرسپولیس جالب توجه است: «اگر گل بزنم همه هواداران را سورپرایز می‌کنم و در واقع کاری می‌کنم که هواداران پرسپولیس خوشحال شوند.»

علی کریمی در رابطه با حساسیت دیدار دو تیم پرسپولیس و استیل‌آذین می‌گوید:‌‌ «چند بازیکن پرسپولیس در تیم استیل‌آذین حضور دارند به همین دلیل این بازی حساس شده اما باید بگویم که بازی ما با پرسپولیس فقط 3 امتیاز دارد.» ستاره فعلی استیل‌آذین در پایان خاطر نشان می‌کند: «در فوتبال حرفه‌ای چنین حرف‌هایی وجود ندارد. همه دیدند که کاکا مقابل تیم سابقش میلان بازی کرد. من هم می‌دانم که خیلی‌ها منتظر این بازی هستند اما من کار خودم را می‌کنم و به این حرف‌ها توجهی ندارم.»

 کاشانی: استیلی روی نیمکت بنشیند

حبیب کاشانی در خصوص دیدار امروز مقابل استیل‌آذین اظهار داشت: «روز چهارشنبه و در آستانه بازی حساس با استیل‌آذین جلسه‌ای دو ساعته را با کرانچار برگزار و نقطه‌نظرات هواداران و مسئولان را به او ابلاغ کردم. در پایان با یک جمع‌بندی کرانچار پذیرفت باید بهتر و بیشتر توقع مسئولان و هواداران را برآورده کند. حرف‌های ما برای او مثبت و قانع‌کننده بود.» 

سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با تیم استیل‌آذین گفت: «در بازی با استیل‌آذین، مهم‌ترین نکته این است که پرسپولیسی‌های سابق دوست ندارند مقابل تیم سابق و محبوب خود بایستند. اما من در دو روز گذشته اعلام کردم استیلی باید روی نیمکت بنشیند.» وی تاکید کرد: «علی کریمی و حمید استیلی از سرمایه‌های ملی فوتبال کشورمان هستند و هر جا بازی کنند یا مربی باشند متعلق به پرسپولیس هستند و مایه افتخار و سربلندی ما خواهند بود.

به همین دلیل علی کریمی باید بهترین بازی خود را ارائه دهد و حمید استیلی روی نیمکت بهترین روز مربیگری‌اش را تجربه کند.» کاشانی خطاب به هواداران پرسپولیس گفت: «با وجود اینکه می‌دانم بازی ما در ابتدای هفته برگزار می‌شود اما از همه هواداران می‌خواهم با حضور در ورزشگاه‌ آزادی پرسپولیس را در این شرایط حساس حمایت کنند. گرفتن این 3 امتیاز برای ما و استیل‌آذین مهم است اما من توقع دارم با تشویق‌‌ها و میهمان‌نوازی خود دل کریمی و استیلی را به دست آورند.»

 مرادی، داور پرسپولیس و استیل‌آذین

اسامی داوران دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر از سوی کمیته داوران اعلام شد. در این بین مسعود مرادی همراه حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان قضاوت این دیدار حساس را برعهده خواهند داشت. ضمن آنکه به دلیل حساسیت این دیدار مسعود عنایت، نیز ناظر ویژه این دیدار حساس خواهد بود. به نظر می‌رسد به دلیل حساسیت پرسپولیسی‌ها روی قضاوت مسعود مرادی رئیس کمیته داوران تصمیم گرفته شخصا بر این بازی و نحوه قضاوت داور بین‌المللی کشورمان نظارت کند.

 استیلی: با اجازه پرسپولیسی‌ها  روی نیمکت می‌نشینم

سرمربی استیل‌آذین که پیش از این اعلام کرده بود به احترام هواداران پرسپولیس شاید روی نیمکت تیمش ننشیند حالا تغییر عقیده داده است. استیلی در رابطه با دیدار امروز صحبت می‌کند و به سئوالات ما پاسخ می‌دهد.

  • در رابطه با بازی مقابل پرسپولیس چه صحبتی دارید؟

این بازی هم برای تیم ما و هم برای پرسپولیس از حساسیت زیادی برخوردار است. به هر حال پرسپولیس نیز در نبرد قهرمانی است و می‌خواهد به صدر برسد یا فاصله‌اش را با تیم‌های بالاتر از خود کمتر کند. از سوی دیگر تیم ما اولین تجربه حضورش در لیگ برتر را سپری می‌کند و این بازی برای ما هم مهم است.

  • با وجود تاکید کاشانی و باشگاه استیل‌آذین شما قصد دارید مقابل پرسپولیس روی نیمکت تیم‌تان مقابل پرسپولیس بنشینید؟

من با استیل‌آذین قرارداد حرفه‌ای دارم. صحبتی که من در رابطه با ننشستن روی نیمکت داشتم از روی مکنونات قلبی و احساس شخصی‌ام بود اما حالا شرایط به گونه‌ای شده که شاید روی نیمکت استیل‌آذین بنشینم.  بازیکنان من از لحاظ تاکتیکی، روحی و روانی واقعا به من وابسته‌اند. با کسب اجازه از پرسپولیس و هوادارانش امروز روی نیمکت‌ می‌نشینم.

  • علی کریمی گفته در صورت گلزنی پرسپولیسی‌ها را سورپرایز می‌کند. شما در این دیدار چه سورپرایزی برای پرسپولیسی‌ها دارید؟

من از سورپرایز علی کریمی برای پرسپولیسی‌ها خبری ندارم اما نشستن روی نیمکت تیم حریف پرسپولیس برای خودم هم عجیب است و هم جالب.

  • اگر پرسپولیس را ببرید یا مقابل این تیم از لحاظ نتیجه جلو بیفتید، چه واکنشی نشان می‌دهید؟

واکنش خاصی نشان نمی‌دهم چون خودم را مدیون هواداران پرسپولیس می‌دانم.

کد خبر 94053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز