سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خواهر فیدل کاسترو رئیس جمهور سابق کوبا اعتراف کرد که طی سال‌های دهه 1960 برای سیا علیه برادرش جاسوسی کرده بود.

به گزارش بی بی سی، خوانیتا کاسترو که اکنون در میامی زندگی می‌کند گفت که به مدت سه سال اطلاعات حساسی از کوبا را برای دولت آمریکا گردآوری می‌کرده است.

او در کتاب خاطراتش تحت عنوان "فیدل و رائول برادرانم، تاریخ رازآلود"، اعتراف کرده که در سال 1959، دو سال پس از پیروزی انقلاب کوبا، به استخدام سیا در آمده است.

وی ادعا کرده است که به دلیل کشتار مخالفان حکومت با برادرانش فیدل و رائول دچار اختلاف شده بود.

خوانیتا کاستروی 76 ساله در ادامه خاطراتش به این نکته اشاره کرده که به مخالفان کوبایی هشدار داده و در اختفای آنان پیش از فرارشان به آمریکا کمک کرده است.

او  ادعا کرده به دلیل نارضایتی از این مساله که فیدل کاسترو تعهداتش را در قبال انقلاب دمکراتیک ملی کنار گذاشته و به جای آن دولتی مارکسیستی تک حزبی را انتخاب کرده بود با وی دچار اختلاف شده بود.

خوانیتا کاسترو در ادامه با مطرح کردن این پرسش که آیا به دلیل موافقت با همکاری با دشمنان فیدل احساس پشیمانی می‌کنم؟ نوشته است: خیر من به او خیانت نکردم و این او بود که به من خیانت کرد.

خواهر کاسترو در ادامه با اشاره به این که هدف از انقلاب کوبا عدالت و آوردن دمکراسی و صلح به این کشور بوده  مدعی شد که فیدل به هزاران نفر از ما که برای پیروزی انقلابش مبارزه کرده بودیم و متحمل سختی‌ها شده بودیم، خیانت کرد.

خوانیتا کاسترو نوشته است که در سال 1961 با یک مامور سیا که انریکه نامیده می‌شد در یک هتل در شهر مکزیک دیدار کرده و در این ملاقات به وی اسم رمز دنا داده شده بود.

خوانیتا کاسترو به این نکته نیز اشاره کرده که با این شرایط که پولی دریافت نکند و از وی خواسته نشود در هیچگونه عملیات خشونت باری علیه دولت کوبا مشارکت کند، همکاری با سیا را پذیرفته است.

کد خبر 93810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز