همشهری آنلاین: اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی 28 مهر با حضور رئیس‌ جمهور و اعضاء شورا به منظور بررسی آخرین وضعیت و تشریح فعالیت‌های قرآنی کشور در نهاد ریاست‌ جمهوری برپا ‌شد

که 9 مصوبه را به همراه داشت.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور حجت‌‌الاسلام و المسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اعلام مصوبات جلسه دیشب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در این جلسه کلیات تقسیم وظایف قرآنی کشور و کمیسیون‌های شورا به تصویب رسید و شورای توسعه فرهنگ قرآنی موارد ذیل را در 9 ماده به تصویب رساند.

وی مفاد تصویب شده در این جلسه را اینچنین تشریح کرد:

ماده اول: مسئولیت آموزش عمومی قرآن کشور بر عهده وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

ماده دوم: مسئولیت پژوهش آموزش عالی سراسر کشور بر عهده وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

ماده سوم: مسئولیت حوزه فعالیت‌های تبلیغی ــ ترویجی قرآنی کشور برعهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت به شکلی که همین وزارت‌خانه مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های قرآنی وزارتخانه‌های فرهنگی در سطح دولت را نیز برعهده دارد. یعنی هماهنگی فعالیت‌های قرآنی سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن‌آوری، همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ماده چهارم: به منظور انجام وظایف وزارت آموزش و پرورش در آموزش عمومی قرآن، معاونت قرآنی یا قائم‌مقام وزیر در آموزش عمومی قرآن در این وزارتخانه ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

ماده پنجم: به منظور انجام وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فعالیت‌های قرآنی، قرار شد اداره کل پژوهش قرآنی در معاونت پژوهشی و اداره کل آموزش قرآنی در معاونت آموزشی این دو وزارتخانه تشکیل شود.

ماده ششم: به منظور انجام وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعالیت‌های قرآنی، معاونت قرآنی در این وزارت‌خانه تشکیل می‌شود.

ماده هفتم: کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن در قالب کارگروه تخصصی هماهنگی آموزش عمومی قرآن به ریاست وزیر آموزش و پرورش با عضویت مدیران این وزارت‌خانه و نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دانش‌آموزی کشور و سایر دستگاه‌ها در وزارت آموزش و پرورش تشکیل می‌شود.

ماده هشتم: کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در قالب کارگروه‌های هماهنگی پژوهش آموزش عالی قرآن و فعالیت‌های قرآنی دانشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل می‌شود.

ماده نهم: کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ــ ترویجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیران این وزارت‌خانه و نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی در ادامه افزود: رئیس جمهور در پایان جلسه با تشکر از دست‌اندرکاران تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی اظهار کرد که اهتمام به قرآن جای خودش را در بالاترین سطح نظام جمهوری اسلامی باز کرده است و نظام اداری و اجرایی کشور آرام‌ آرام به مسئولیت‌های خود در قبال قرآن پی می‌برد و این امر بسیار مبارکی است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور همچنین تصریح کرد: احمدی‌نژاد در پایان جلسه اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند وظایف قرآنی خودش را به نحو شایسته به انجام برساند. 

کد خبر 93417

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز