همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی بین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش را در منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور ویژگی این منشور و امری مهم بیان کرد

سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در پاسخ به این سؤال که تا چه حد امیدوار هستید شورای توسعه فرهنگ قرآنی بتواند فعالیت‌های قرآنی کشور را سامان دهد، گفت: فعالیت‌های قرآنی در کشور از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مدنظر بوده و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

وی افزود: با این وجود احساس می‌شود در این حوزه نوعی پراکندگی و یا موازی‌کاری وجود دارد و تقسیم کار در حوزه فعالیت‌های قرآنی مشخص نبود که تدوین منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور برای تبیین جایگاه قرآن و اهتمامی که باید به آن شود، اقدام بسیار خوبی بود.

حسینی با بیان اینکه با تصویب این منشور، از این به بعد اعتبارات کافی به فعالیت‌های قرآنی تخصیص داده می‌شود، تصریح کرد: بعد از آن هر دستگاهی باید در قبال این مسئله پاسخ‌گو باشد و به طور مثال باید مشخص شود که دانش‌آموز ما وقتی می‌خواهد وارد دانشگاه شود، تا چه میزان با قرآن آشناست.

وزیر ارشاد معتقد است تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور بین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش و مسئولیت‌ خواستن از وزرای مربوطه مسئله‌ای مهم است که در منشور مورد توجه قرار گرفته است.

وی در این ارتباط خاطرنشان کرد: همین که این مسئله در سطح وزرا مطرح شده، نشان‌گر اهمیت آن است و از طرفی دیگر فراکسیون قرآن در مجلس شورای اسلامی، دولت و شخص رئیس‌جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور همه دست به دست هم داده‌اند که امیدواریم وضعیت بهتری را در این حوزه شاهد باشیم. 

کد خبر 94388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز