شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۵
۰ نفر

حمیدرضا امیدی سرور: تفکر درخدمت زندگی، عنوان مجموعه‌ای‌ از کتاب‌های آموزشی است که به همت فرهنگسرای تفکر و با همکاری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری و سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس منتشر شده و به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این مجموعه در کنار دیگر مجموعه‌هایی که به‌عنوان کتابچه‌هایی در جهت آگاهی و آموزش به مخاطب توسط فرهنگسرای تفکر تهیه و تنظیم شده است به بیش از 20جلد می‌رسد.
آشنایی با مهارت‌های تفکر، تفکر برای تولید و مدیریت تفکر، تفکر برای شهروندی و زندگی روزمره، تفکر در خدمت زندگی، تفکر برای خلاقیت و 6کلاه تفکر، 6 عنوانی است که در مجموعه تفکر برای زندگی منتشر شده است و به زبانی ساده و همه‌فهم و به‌صورت مصور پیام‌هایی را به خواننده ارائه می‌کند که در زندگی اجتماعی و شخصی خود می‌تواند آنها را به‌کار بندد. دکتر ناصر منصور کیایی نویسنده این کتابچه‌های کوچک بوده است.

چگونه می‌توانم خلاق و نوآور باشم، مجموعه دیگری از این گروه است که در 6 جلد و تحت عنوان کتابچه ابزار، کتابچه سرگرمی، کتابچه کاربرد، کتابچه مرور نکته‌ها، کتابچه تمرین و کتابچه آموزش- و همگی به‌صورت ویژه- جهت آموزش مهارت‌های خلاقیت و نوآوری در بین شهروندان تهیه و تنظیم شده است. این کتابچه‌ها نیز زبانی ساده و همه‌فهم دارند و به شیوه‌‌ای مستقیم مهارت‌های آموزشی مورد نظر خود را به خواننده ارائه می‌کنند.

تفکر برای اخلاق در 2 عنوان: با ماشین‌ یا اتوبوس، چه آدم خوش‌شانسی، راهنمای تشکیل  و اداره اتاق فکر، چگونه از اینترنت برای پژوهش و تولید علم استفاده کنیم؟ یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به دیگران، نماز هفده رکعت تفکر، استفاده آسان از کتابخانه‌ها، راهنمای بازی‌های خلاق و... دیگر کتاب‌هایی هستند که به همت سازمان فرهنگی و هنری تهران (فرهنگسرای تفکر) در راستای افزایش آگاهی و آموزش به شهروندان و رسیدن به یک زندگی ایده‌آل در جامعه شهری منتشر شده است؛ کاری که در بسیاری از کشورهای دنیا برای فرهنگسازی آموزشی زندگی شهری، نیازها و ضرورت‌هایی که در این زمینه دیده شده و چندی است در ایران نیز سازمان‌ها و نهادهای مرتبط توجهی ویژه بدان داشته‌اند.

مجموعه کتاب‌های بالا با توجه به اینکه برای مخاطب عام و یا طیف سنی کودک و نوجوان تهیه و تنظیم شده‌اند، از سر و شکل جذاب، رنگ‌های شاد و شکلی مصور برخوردارند تا بیان مستقیم این آموزش‌ها برای مخاطب دافعه نداشته باشد.

کد خبر 92426

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز