چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: میانگین سرانه مطالعه روزانه هر شهروند ایرانی بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته در سطح کشور به 18 دقیقه رسیده است

به گزارش مهر محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با احتساب میزان مطالعه کتاب‌های آموزش، ادعیه، قرآن و همچنین میزان مطالعه مطبوعات و فضای مجازی این میزان به 60 تا 90 دقیقه در روز برای هر نفر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر در خصوص فرهنگ کتابخوانی در کشورمان اظهارات ضد و نقیض انجام گرفته که مبتنی بر برداشت‌های شخصی است، بیان داشت: برای جلوگیری از چنین اظهار نظرهایی سالانه پژوهش‌های علمی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

پرویز از افزایش 13 درصدی عناوین کتاب‌های چاپ شده در کشور در طول شش ماهه اول امسال خبر داد و اظهارداشت: در این مدت 24 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این میزان به 55 هزار عنوان برسد که منطبق با پیش بینی‌های برنامه چهارم توسعه است.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد در خصوص عدم دسترسی مردم به کتاب‌های خوب و مورد نیاز گفت: شاید این امر یکی از دلایل کم بودن سرانه مطالعه در کشور باشد که برای جلوگیری از این امر امسال خرید و اهدای کتاب به مدارس، ارگان‌های دولتی و مردم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

پرویز ادامه داد: در این راستا سال گذشته به میزان 450 میلیارد ریال کتاب خریداری شده که در سطح مدارس، کتابخانه‌های عمومی، مساجد و نیز در بین افراد برگزیده و منتخب اهدا شده است.

وی همچنین افزایش قیمت کتاب را از ضروریات این بخش عنوان کرد و گفت: قیمت کتاب‌های عرضه شده در ایران بسیار مناسب است و افزایش قیمتها متناسب با نرخ تورم پیش بینی می شود.

کد خبر 92317

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز