همشهری‌آنلاین: طراح زبان برنامه‌نویسی فلش راهی را برای ترجمه کد خود برای اجرا در آیفون یافته که اجرای برنامه‌های مبتنی بر فلش را در این تلفن هوشمند امکان‌پذیر می‌کند

به گزارش ایسنا، برنامه‌های نوشته شده به زبان برنامه‌نویسی فلش شرکت ادوب سیستمز در حال حاضر نمی‌توانند برروی تلفن هوشمند معروف اپل اجرا شوند.

ادوب سال‌های متوالی بدون اینکه موفقیتی داشته باشد برای متقاعد کردن اپل به‌منظور صورت دادن تغییرات فنی در نرم‌افزار آیفون و امکان‌پذیر کردن اجرای برنامه‌های فلش در این دستگاه تلاش کرده است.

ادوب به تازگی اعلام کرده ابزاری را معرفی می‌کند که به برنامه‌نویسان رایانه امکان می‌دهد برنامه‌های نرم‌افزاری خود را که به زبان فلش می‌نویسند به کدی برگردانند که در آیفون کار می‌کند.

فلش به شکلی طراحی شده که برنامه‌نویسان می‌توانند مجموعه‌ای از کدها را بنویسند که در انواع رایانه‌ها و دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های مبتنی بر نرم‌افزار گوگل، مایکروسافت، نوکیا و پالم اجرا می‌شود.

اپل تنها عرضه‌کننده بزرگ گوشی بوده که حاضر به همکاری با ادوب نشده است. ابزار جدید ادوب به طراحان امکان می‌دهد قطعه نرم‌افزاری دومی را ایجاد کنند که می‌تواند از طریق فروشگاه آنلاین App store توزیع شود. قرار است نسخه آزمایشی این ابزار برای تبدیل برنامه‌های فلش به کد قابل اجرا در آیفون از سوی ادوب منتشر شود.

کد خبر 92418

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز