همشهری آنلاین: شرکت Autodesk، تولید کننده نرم‌افزار طراحی AutoCAD روز دوشنبه اعلام کرد به زودی نسخه مکینتاش این نرم‌افزار برای کامپیوتر‌های اپل، تبلت آی‌پد، گوشی‌های تلفن آی‌فون و آی‌‍پاد را منتشر خواهد کرد

autocad mac version

به گزارش AFP، این نسخه در حال حاضر مراحل تولید را سپری کرده و به کاربران این دستگاه‌ها اجازه انجام پروژه‌های AutoCAD به صورت تیمی را نیز می‌دهد.

 فیلیپ شیلر، مدیر بازاریابی نرم‌افزار اپل می‌گوید:‌ "ما از تصمیم Autodesk برای بازگرداندن این نرم‌افزار به پلتفرم کامپیوترهای مکینتاش شگفت‌زده هستیم و به نظر من ترکیب اپل و AutoCAD ترکیبی کامل برای مهندسان و طراحان حرفه‌ای خواهد بود. همچنین تولید AutoCAD WS‌ نسخه موبایل برای آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد، یکی از ایده‌های جدید و جالب این همکاری است."

 گفتنی‌است نسخه موبایل AutoCAD برخلاف نسخه کامپیوتر آن مجانی خواهد بود و با استفاده از آن تنها می‌توان طراحی‌ها را مشاهده کرد و برروی بخش‌های مختلف آن نظراتی به صورت Comment اضافه کرد.

 نرم‌افزار AutoCAD در اوایل دهه 1990 تنها برروی کامپیوترهای مکینتاش عرضه می‌شد ولی بعد از مدتی Autodesk‌ محصول موفق خود را برروی سیستم‌های مایکروسافت ویندوز منتشر کرد.

 آمار هانسپال یکی از مدیران ارشد Autodesk‌ علت این تصمیم شرکتش در آن زمان را پایین بودن تعداد کاربران AutoCAD برروی پلتفرم مکینتاش و در نتیجه فروش بسیار کم این محصول می‌داند.

 پنج سال پیش شرکت اپل به سمت استفاده از پردازشگرهای تولید شرکت اینتل روی‌ آورد و همین امر باعث شده تا کامپیوترهای پلتلفرم مکینتاش قابلیت اجرای نرم‌افزارهای سازگار با ویندوز را نیز داشته باشد.

 آقای هانسپال می‌گوید: "بعد از روی آوردن اپل به پرداشگرهای اینتل شاهد محبوبیت بیشتر اپل بین کاربران بودیم. کاربران خوشحال بودند که می‌توانند از کامپیوترهای مکینتاش به همراه نرم‌افزارهای محبوبشان که اکثراً تحت ویندوز بودند استفاده کنند."

 نسخه مکینتاش نرم‌افزار AutoCAD در آمریکا و اروپا در سه ماه آینده به قیمت 3995 دلار عرضه خواهد شد. همچنین این نرم‌افزار برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا مجانی خواهد بود.

کد خبر 115168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز