پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت 80 تا 100 تومان را برای هر مترمکعب سی ان جی مناسب می‌دانیم

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ مشاور رئیس جمهور و رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با بیان این که مجبوریم قیمت گاز طبیعی فشرده (CNG) را افزایش دهیم گفت: قیمت80 تا 100 تومان را برای هر متر مکعب سی ان جی مناسب می‌دانیم.

بر اساس این گزارش محمد رویانیان در حاشیه همایش ملی راهکارهای نوین تامین، نگهداشت، انتقال و توزیع فرآورده‌های نفتی گفت: هم اکنون قیمت سی ان جی به میزانی نیست که سرمایه گذاری بخش خصوصی را جذب کند و در نتیجه این سطح از قیمت، توسعه بخش سی ان جی را در پی نخواهد داشت.

وی گفت: اگر طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تصویب شود، موضوع قیمت سی ان جی، نفت، و فرآورده‌های نفتی تعیین می‌شود.

رویانیان افزود: بر اساس تکلیف قانون برنامه چهارم توسعه کشور سهم سوخت سی ان جی باید به 30% افزایش یابد و میزان بقیه سوخت‌ها نیز در صورت تصویب اعلام می‌شود.

به گفته امیر رضا رجبی معاون سوخت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، بنزین، سی ان جی، ال پی جی و نفت گاز چهار سوخت سبد سوختی وسایل نقلیه است.

رویانیان در ادامه گفت: تلاشمان این است که سبد سوختی وسایل نقلیه تا آخر مهر نهایی شود و تولید خودروهای پایه گاز سوز را به طور جدی به مانند سال‌های پیش پی‌گیری      می‌کنیم.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: تا ابتدای امسال حدود650 تا 700 نازل به جایگاه‌های عرضه بنزین در تهران اضافه شده است و با توجه به وجود 1250 نازل پیش از آن، اکنون 2000 نازل در تهران وجود دارد که تا حدودی ترافیک و صف‌های طولانی در این جایگاه‌ها را کاهش داده است.

کد خبر 92347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز