همشهری آنلاین: سازمان ملل با هشدار درباره اتلاف زمان در افغانستان برای مبازره با طالبان از جامعه بین‌الملل و آمریکا خواست تا ذهنیت و سیاست خود را برای پیروزی در این جنگ تغییر دهند.

به گزارش مهر به نقل از تایمز هندوستان، "کای ایده" نماینده سازمان ملل در امور افغانستان در گفتگو با خبرنگاران گفت که جامعه بین‌الملل و آمریکا باید سیاست خود را در افغانستان تغییر دهند و به فکر گزینه‌های دیگر در این کشور جنگ‌زده باشند.

وی با اشاره به افزایش فشارها بر اوباما برای اتخاذ یک سیاست و تصمیم‌گیری درست در افغانستان گفت: دولت آمریکا باید طی هفته‌های آتی تصمیم درستی را در کشور جنگ‌زده بگیرد زیرا این تصمیمات تعیین کننده سرنوشت مردم افغانستان و پیروزی در جنگ است.

"کای ایده" افزود که اداره درست و افزایش ثبات در افغانستان به عنوان یک عامل مهم برای پیروزی در جنگ است.

در حال حاضر 62 هزار سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند و قرار است تا پایان سال جاری شش هزار نفر دیگر بر این تعداد افزوده شود.

 ژنرال "استنلی مک کریستال" فرمانده نظامیان ائتلاف در افغانستان از کشته شدن حدود سه هزار و 900 نیروی طالبان در سال گذشته به دست آمریکاییها خبر داده است. در عین حال منابع افغانی خبر داده اند درگیریهای سال جاری آمریکاییها با طالبان تا کنون سبب کشته شدن دوهزار و 310 نفر از آنان شده است.

کد خبر 91886

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز