گروه سیاسی: پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم پیشنهاد حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری را برای قائم مقامی وی و مدیرعاملی راه آهن جمهوری اسلامی ایران نپذیرفت.

مهر در حالی این خبر را منتشر کرد که پیش از آن خبر انتصاب پرویز فتاح به‌عنوان قائم مقام وزیر راه و ترابری و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران توسط حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری روی خروجی رسانه‌های خبری آمده بود.

در همین رابطه، فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری نوشته بود: مراسم معارفه فتاح و تودیع حسن زیاری به‌زودی برگزار خواهد شد. این خبرها در حالی منتشر شد که هفته گذشته حکم فتاح، وزیر نیروی دولت نهم، برای جانشینی قرارگاه خاتم‌الانبیا صادر و مراسم معارفه نیز برگزار شده است.

پست داشتن ارزشی ندارد

جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا در آخرین اظهار نظر خود درباره پذیرش سمت‌های دولتی خبر داد که به پیشنهادهایی که پس از وزارت به او شده، گفته است: نه. وی که در مراسم تجلیل از رزمندگان و بسیجیان آب و برق سخن می‌گفت، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) قرار داشتن در جایگاه‌های دنیوی و مادی و داشتن پست و مقام را کم ارزش خواند و تاکید کرد: داشتن پست، مقام و ریاست ارزشی ندارد مگر اینکه انسان بخواهد حقی را بگیرد و عدالت را گسترش بدهد. به هر حال در هر کجا که باشیم باید با مردم و به فکر مردم باشیم.

کسی که در خط امام حسین(ع) و خط بسیجی باشد از اینکه مقام و ثروت را از او بگیرند نگرانی و ترسی ندارد.

آقای فتاح، دوست داریم بمانی

فتاح گفت: بعد از وزارت خیلی به من پیشنهاد شد، ولی گفتم نه! اما همین راه را می‌خواهیم ادامه بدهیم. وزیر سابق نیرو ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور وقتی به سفر نیویورک می‌رفت از داخل هواپیما به من زنگ زد و یک ربع با هم صحبت کردیم و گفت: فتاح من تو را خیلی دوست دارم و می‌خواهم در دولت باشی، گفتم دکتر این راهی است که رقم خورده است؛

پس اجازه بدهید ما همین مسیر را برویم. یک ساعت بعد یک پیغام به من دادند که آقای رئیس‌جمهور به خلبان گفته بود، خلبان به برج مراقبت و برج مراقبت به ریاست‌جمهوری و آنها نیز پیغام را به من دادند.

رئیس‌جمهور در آن پیغام هم گفته بود آقای فتاح دوست داریم بمانی. من گفتم آقای دکتر دوست داریم در این میدان بمانیم و با بسیجیان محشور شویم، بمانیم و زندگی کنیم پس اجازه بدهید، ما در این میدان عزت، زندگی و کار کنیم.

کد خبر 91523

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز