همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری گفت: در 11 ماه گذشته 35 هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور افزوده شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، حمید بهبهانی در مراسم بهره برداری از سامانه آی. ال.اس (سامانه امکان فرود هواپیما در شرایط نامناسب جوی ) در باند 11 فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون سالانه حدود 6 فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشورشده است افزود: در 11 ماه گذشته 35 هواپیمای جدید از نوع ایرباس، ام دی، فوکر و هواپیماهای شرقی که از سال 2000 میلادی به بعد ساخته شد وارد ناوگان هوایی کشورشده است.

وی ارتقای ایمنی را اولویت نخست وزارت راه به ویژه در ناوگان هوایی کشوراعلام کرد و گفت: به همین علت پس از وقوع سوانح هوایی اخیر ارتقای ایمنی، شامل چک و تعمیرات اساسی، کنترل دستگاه ها و تجهیزات و سال ساخت و تولید هواپیما از نکات اساسی است که دردستورالعمل جدید به آن توجه شده است.

وزیر راه و ترابری گفت: شرکت‌های هواپیمایی براساس قوانین بین‌المللی و دستورالعمل جدید موظف هستند اسناد مربوط به خرید یا اجاره هواپیما، عمرهواپیما، تعمیرات اساسی، چک‌های سالانه و اسناد مربوط به سلامتی خلبان و کمک خلبان را ارائه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده هواپیماهای فرسوده از رده خارج و هواپیماهای جدید جایگزین خواهد شد.

وزیر راه و ترابری با اشاره به نصب و راه اندازی سامانه امکان تقرب و فرود هواپیما در شرایط نامناسب جوی، نصب این سامانه را از دیگر اقدامات برای ارتقای ایمنی در فرودگاه          بین‌المللی امام(ره) دانست و گفت: دراین منطقه حدود 40 درصد از روزهای سال وزش باد از شرق به غرب است که سبب اختلال و تاخیر در حرکت هواپیماها در باند 11 این فرودگاه بود که با نصب این سامانه در دو طرف باند و افزایش ضریب ایمنی، خلبان می‌تواند حتی در شرایطی که بیش از 200 متری او قابل رویت نیست عملیات پرواز و فرود را با سهولت انجام دهد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده در آینده نزدیک سامانه ماهواره‌ای هوشمند نیزبرای کنترل و هدایت هواپیماها در بدترین شرایط جوی در فرودگاه‌های کشور به ویژه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) نصب خواهد شد.

بهبهانی با اشاره به حادثه اخیر سقوط هواپیمای سبک آموزشی در اطراف تهران گفت: این حادثه به علت خطای خلبان و ارتفای کم هواپیما و در نتیجه برخورد آن با کابل روی داد و هیچ ارتباطی به نبود ایمنی ندارد.

وزیرراه و ترابری خطاب به خبرنگاران گفت: اعتمادسازی وظیفه شماست و شما می‌توانید با طرح اخبار نصب دستگاه‌ها و تجهیزات ایمنی در فرودگاه‌ها اعتماد و اطمینان خلبانان و مردم را به ناوگان هوایی جلب کنید.

وی گفت: بارها به مسئولان هواپیمایی کشور گفته‌ام که برای جابجایی میلیون‌ها مسافر به شما جایزه نمی‌دهند اما برای حرکت سالم و ایمن شایسته تقدیر خواهید بود.

وزیر راه و ترابری اظهارداشت: با داشتن هواپیماهای آماده می‌توانیم تاخیر 2 تا 8 ساعته را کاهش دهیم تا نظم بیشتری در ناوگان هوایی کشور حاکم شود.

بهبهانی بهبود خدمات رسانی به مسافران در همه زمینه‌ها را از جمله برنامه‌های وزارت راه و ترابری یاد کرد و ساخت نمازخانه‌های متعدد، ایجاد تسمه‌های متحرک برای انتقال وسایل مسافران، توسعه توقف گاه‌ها و ساخت حدود 60 سرویس بهداشتی جدید را از جمله این اقدامات برشمرد. 

کد خبر 87954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز