همشهری آنلاین: دومین روز از رقابت‌های قهرمانی قایقرانی آب‌های آرام آسیا با کسب اولین مدال طلای کشورمان توسط احمدرضا طالبیان و دریافت سه طلا و سه نقره دیگر برای ایران آغاز شده است.

به گزارش مهر، دومین روز از سیزدهمین دوره مسابقات قایقرانی قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان و هفتمین دوره مسابقات قایقرانی آسیا در رده سنی جوانان صبح امروز (یکشنبه پنجم مهرماه) با برگزاری فینال مسابقات مسافت هزار متر در دو ماده کایاک و کانو کانادایی و در دو بخش زنان و مردان (جوانان و بزرگسالان) در دریاچه آزادی تهران آغاز شد. 

قایقرانان کشورمان تا این زمان صاحب چهار مدال طلا و سه نقره در مواد تک و دونفره کایاک و کانو مسافت هزار متر شده‌اند.

در اولین مسابقه صبح امروز هشت کایاک سوار حاضر در بخش فینال ماده هزار متر مردان در رده سنی بزرگسالان برای کسب اولین مدال‌های این مسابقات به مصاف یکدیگر رفتند.

در این مسابقه احمدرضا طالبیان موفق شد با پیشی گرفتن بر دیگر پاروزنان اولین مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2009 را از آن خود کند.

در این ماده قایقران ژاپن دوم و قزاقستان سوم شد. طالبیان در دوره قبل مسابقات قهرمانی قایقرانی آبهای آرام آسیا در کره جنوبی( سال 2007) صاحب 5 مدال شده بود.

در کانو کانادایی مسافت هزار متر مردان و در رده سنی بزرگسالان شاهو ناصری مدال طلا را به گردن آویخت. در این ماده چین و کره جنوبی دوم و سوم شدند.

در کایاک هزار متر زنان و در رده سنی بزرگسالان آرزو معتمدی بعد از قایقران قزاقستان به نشان نقره رسید. کره جنوبی هم سوم شد.

در کایاک یک نفره هزار متر مردان و در رده سنی جوانان اروند درویش در بخش فینال به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. ازبکستان و قزاقستان نیز در رده‌های دوم و سوم ایستادند.

در کانو کانادایی تک نفره هزار متر مردان ودر رده سنی جوانان عادل مجللی بعد از پاروزن قزاقستان به نشان نقره این رقابت‌ها بسنده کرد. نماینده چین در این ماده مدال برنز گرفت.

در کایاک یک نفره هزار متر زنان و در رده سنی جوانان افسانه سپهری زودتر از هشت قایقران دیگر از خط پایان گذر کرد و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود نمود. ورزشکاران قزاقستان و ازبکستان نیز در مکان دوم و سوم ایستادند.

در کایاک دو نفره هزار متر مردان و در رده سنی بزرگسالان تیم ایران متشکل از یاسر هدایت و احمدرضا طالبیان با 5 ثانیه اختلاف نسبت به تیم  قزاقستان به نشان نقره مسابقات آسیایی دست یافت. تیم کره نیز در مکان سوم قرار گرفت.

در کانو کانادایی دو نفره هزار متر و در رده سنی بزرگسالان تیم ایران با ترکیب وحید چراغی و محمد نوری با ایستادن در مکان پنجم از کسب مدال در این ماده بازماند. در این بخش قایقرانان کره جنوبی، ویتنام و چین اول تا سوم شدند.

در ماده کایاک هزار متر زنان و در رده سنی بزرگسالان باز هم تیم دو نفره کشورمان در مکان پنجم ایستاد تا از کسب مدال در این ماده بازبماند. در این ماده تیم‌های قزاقستان، ازبکستان و ژاپن اول تا سوم شدند. سیما عروجی و آرزو معتمدی ترکیب تیم دو نفره کشورمان را در این ماده تشکیل می‌دادند.

هم اکنون رقابت‌های فینال ماده هزار متر کایاک و کانو کانادایی در دو رده سنی جوانان وبزرگسالان در دریاچه آزادی تهران در جریان بوده و تا ظهر امروز پیگیری می‌شود.

از صبح امروز دو بار مراسم اهدای مدال به قهرمانان ماده‌های مختلف با حضور مسئولین فدراسیون آسیایی و جهانی قایقرانی و مسئولین قایقرانی کشورمان برگزار شده است. 

کد خبر 91316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز