همشهری آنلاین: معاون اداری مالی گمرک ایران گفت: گمرک در چارچوب قوانین و مقررات جاری حداکثر تسهیلات را برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و تجاری در مناطق آزاد ارائه می‌کند.

به گزارش روابط ‌عمومی گمرک ایران، غلامرضا فاتحی، در بازدید از گمرک قشم افزود: حجم مبادلات تجاری در مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد قشم در سالهای اخیر افزایش یافته، اما امکانات و تجهیزات موردنیاز گمرک در این مناطق متناسب با رشد فعالیت‌های تجاری توسعه نیافته است و به همین خاطر ما از مسئولان مناطق آزاد و سایر سازمان‌ های مسئول انتظار داریم برای تقویت و توسعه گمرک تلاش بیشتری به عمل آورند.

وی افزود: بدون تردید تقویت گمرک باعث توسعه اقتصادی مناطق آزاد، افزایش میزان سرمایه‌گذاری، رشد اشتغال و رونق فعالیت‌ های تجاری خواهد شد و به همین دلیل آماده ‌سازی امکانات و تأمین زیرساخت‌های لازم برای افزایش کارآمدی گمرک نخستین گام در زمینه تحقق اهداف و برنامه‌ های مناطق آزاد به شمار می‌رود.

فاتحی تصریح کرد: نگاه گمرک به مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی نگاهی حمایت‌گرایانه است و ما تلاش می‌کنیم در آن حدی که قانون و مقررات اجازه می ‌دهد، زمینه تسهیل و تسریع امور گمرکی را در این مناطق فراهم کنیم. با این وجود به علت فراهم نبودن امکانات لازم، فضای اداری و نیروی انسانی مناسب با مشکلاتی مواجه هستیم.

معاون اداری مالی گمرک ایران خطاب به مسئولان گمرک قشم، منطقه آزاد و سایر سازمان‌های مستقر در این منطقه گفت: شما باید با هماهنگی و کمک یکدیگر کاری کنید تا کل منطقه توسعه پیدا کند.

فاتحی با اشاره به اهمیت رشد فعالیت‌های تولیدی و تجاری در منطقه آزاد قشم اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکلات بخش مسافری و ارائه تسهیل به این بخش اقدامی ضروری است، اما این امر نباید ما را از توجه به بخش تجاری و اهمیت آن در توسعه مناطق آزاد غافل نماید. باید با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر سعی کنیم تمام رویه‌های گمرکی از جمله صادرات و واردات در گمرک قشم فعال شود که البته پیش درآمد این امر ایجاد زمینه ‌های لازم برای رشد فعالیت ‌های مولد و توسعه صادرات در منطقه است.

فاتحی در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما به دنبال توسعه گمرک قشم هستیم و این امر مسلماً بدون کمک و همکاری همه سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در منطقه امکان‌پذیر نیست.

کد خبر 91226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز