شنبه ۴ مهر ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اینتل می‌گوید تا سال 2015 مردم می‌توانند با بیش از 12 میلیون دستگاه تلویزیون به 500 میلیون ساعت برنامه‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی جاستین راتنر، مدیر فن‌آوری شرکت اینتل که در نشست برنامه‌نویسان اینتل (IDF) در سان‌فرانسیسکو سخنرانی می‌کرد در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در آینده، تلویزیون همچنان در مرکز زندگی ما می‌ماند و بینندگان قادر خواهند بود هر چیزی را هر جا که می‌خواهند مشاهده کنند.

آقای راتنز می‌گوید: "صحبت ما در مورد دستگاهی فراتر از یک تلویزیون است و مردم به زودی به تجربه‌ای متفاوت از تلویزیون دست خواهند یافت."

وی اشاره می‌کند که رشد موفق تلویزیون به دلیل گسترش روش‌های تولید و مصرف محتوای آن است.

همچنین در این نشست، مالاچی موینیهان، مدیر بخش تولیدات ویدئویی شرکت سیسکو گفت که به زودی کاربران رشد چشمگیری در تولید محتوای دستگاه‌های دیجیتالی جدید خواهند بود.

او اشاره می‌کند: "ما شاهد ورود شگفت‌انگیز ویدئو به شبکه‌های IP هستیم و تا سال 2013، ویدئوها نود درصد تمام ترافیک شبکه‌های IP را تشکیل می‌دهند و 60 درصد ویدئوهای جهان توسط کاربران شبکه‌های IP مشاهده می‌شود."

اریک کیم، رئیس گروه دیجیتال خانگی اینتل می‌گوید: "ما همیشه از بینندگان تلویزیون می‌شنویم که تلویزیون ما را تبدیل به یک کامپیوتر پیچیده نکنید! چالش اصلی این است که در عین سادگی، تلویزیون را غنی و کامل کنیم."

آقای کیم همچنین تراشه SoC مدل AtomCE4100 را معرفی کرد که می‌تواند به سازندگان در اضافه کردن مطالب و سرویس‌های مفید اینترنت به تلویزیون‌های دیجیتالی، دستگاه‌های دی‌وی‌دی و سیستم‌های سرگرمی خانگی کمک کند.[چطور ریزپردازنده کار می‌کند؟]

این ریزتراشه که SodaVille‌ نام دارد اولین تراشه SoC چهل و پنج نانومتری ساخت اینتل است.

یکی دیگر از نکاتی که سخنران‌های نشست IDF به آن اشاره کردند، سیستم‌های تلویزیون سه بعدی و فن‌آوری IMAX بود.

گفتنی‌است، تولید کنندگان برزگی مانند سونی و پاناسونیک از ساخت تلویزیون‌های سه بعدی خبر داده‌اند. این در حالی است که سامسونگ و میتسوبیشی نمونه‌هایی از این فن‌آوری را معرفی کرده‌اند.

کد خبر 91202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز