مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: در مهرماه امسال روزانه 21 میلیون جابه‌جایی صورت می‌گیرد که در این میان سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی 11 میلیون جابه‌جایی است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: در شروع سال تحصیلی حدود 8 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان شرکت واحد به کار گرفته خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود، میزان جابه‌جایی مسافران از مرز فعلی که 4 میلیون و 200 هزار نفر است، فراتر رود.

وی افزود: شرایطی ایجاد شده، تا تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان در هفته اول ماه مهر با ارائه کارت شناسایی بتوانند از اتوبوس‌های بلیتی خطوط مختلف شرکت واحد به‌صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عنوان کرد: تیم‌های امداد خودرو شرکت واحد نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده هستند تا نسبت به رفع نقص فنی احتمالی و یا انتقال اتوبوس‌های متوقف در معابر اقدام کنند.

بیژنی ادامه داد: تمامی کارکنان اجرایی شرکت واحد تا نیمه اول مهر ماه و عادی شدن وضعیت ترافیک در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد، تا با استفاده از تمامی ظرفیت پرسنلی موجود جهت خدمت‌رسانی به شهروندان به‌ویژه جامعه فرهنگی پایتخت بهره‌گیری شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اعلام کرد: مشکل جایگاه‌های سوخت به‌طور کامل مرتفع نشده است و چنانچه مسئولان تا اول مهر ماه نسبت به راه‌اندازی جایگاه‌های از کار افتاده اقدام نکنند، حداقل بین 800 تا هزار دستگاه اتوبوس گازسوز که قادر به جابه‌جایی حدود 700 هزار نفر مسافر هستند، از چرخه سرویس‌دهی خارج خواهند شد.

افزایش 300 هزار نفری مسافران مترو در مهرماه

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود با آغاز مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید تعداد مسافران مترو روزانه به یک میلیون و 700 هزار نفر برسد.

ربیعی تعداد مسافران خط 5 (تهران - کرج) را300 هزار نفر پیش‌بینی کرد و ادامه داد: هم‌اکنون تعداد مسافران مترو روزانه یک میلیون و 400 هزار نفر است که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته با شروع سال تحصیلی جدید و آغاز سفرهای آموزشی روزانه حداقل 300 هزار نفر به تعداد مسافران مترو افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو در مورد میزان تاخیرهای مترو گفت: با درنظرگرفتن افزایش ازدحام در مترو اگر نتوانیم سرفاصله حرکت قطارها را کاهش دهیم به همان میزان تاخیر قطارها افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید بخشی از قطارهای جدید تا مهرماه وارد خطوط می‌شدند تا سرفاصله حرکت قطارها در خطوط داخلی در ساعات پیک تا 3 دقیقه کاهش می‌یافت اما به‌دلیل کمبود اعتبارات و مشکلات بانکی همچنان قطارهای جدید مترو در گمرک متوقف مانده‌اند و در این میان مسافران باید مشکلات ناشی از کمبود واگن‌ها را تحمل کنند.

ربیعی ادامه داد: به‌رغم مذاکرات بسیار و پیگیری‌های مداوم امیدی به حل مشکل واگن‌های جدید مترو طی 2 تا 3 ماه آینده نیست.

ایمن‌سازی‌ 40 درصد معابر منتهی به مدارس

مدیرعامل شرکت عرف ایران نیز خبر داد: محدوده اطراف 40 درصد از مدارس شهر تهران نیاز به ایمن‌سازی‌ داشت که با علائم افقی و عمودی، نوشتاری و خط‌کشی‌های ویژه نسبت به ایمن‌سازی‌ آنها اقدام شده است.

اسلامی با بیان اینکه ایمن‌سازی‌ اطراف مدارس تازه تاسیس به‌صورت گسترده تری نسبت به مدارس قدیمی صورت گرفته است، افزود: تمام مدارس سال گذشته مورد ایمن‌سازی‌ قرار گرفتند و از آنجا که بسیاری از علائم عمودی و افقی و خط‌کشی‌ها در اطراف این مدارس هنوز سالم و قابل استفاده بود تنها در معابر منتهی به 40 درصد از مدارس آن هم به‌صورت موردی برخی از علائم افقی و عمودی و خط‌کشی مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفتند.

کد خبر 90905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز