مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

مشهد- خبرنگار همشهری: نخستین سمینار علمی - کاربردی سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) با همکاری شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و دبیرخانه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور در مشهد برگزار شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه ITS امروزه می‌تواند کمک شایانی به ترافیک حمل و نقل کند، گفت: در واقع این سیستم‌ها می‌توانند در تقاطع‌ها باعث کاهش تاخیر  شوند.

دکتر مهدی امامی، اطلاع‌رسانی، زیرساخت‌های مخابراتی مناسب، انتقال و تبادل داده‌ها و اطلاعات و مدیریت ترافیک را از اجزای سیستم حمل و نقل هوشمند دانست و گفت:‌ در این سمینار از کارشناسان خارجی استفاده نشد چرا که هدف از برگزاری این سمینار تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات در زمینه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل است که در شهرهای کشور استفاده می‌شود لذا تصمیم گرفتیم برای اولین سمینار در این زمینه از کارشناسان داخلی استفاده کنیم.

در ادامه این نشست ،حسن محسنیان، دبیر سمینار علمی کاربردی سیستم‌های هوشمند حمل و نقل گفت:  برگزاری همایش‌ها و سمینارها از روش‌هایی است که انتقال تجارب، تبادل اطلاعات و ارتقای سطح علمی را به همراه دارد.

وی درخصوص برنامه‌های 2 روزه این سمینار عنوان کرد: در روز اول سخنرانی‌هایی توسط مسئولان و متخصصان علمی کشور ارائه شد و در آن استاندار خراسان رضوی، معاونت عمرانی وزارت کشور، پلیس راهور شهرهای کشور، شهردار مشهد و سایر شخصیت‌های علمی کشور حضور داشتند.

محسنیان برگزاری کارگاه ایمنی حمل و نقل توسط مرکز تحقیقات ایمنی جاده دانشگاه فردوسی مشهد را یکی  از مهمترین برنامه‌های این سمینار برشمرد و افزود: بعدازظهر روز اول کارگاه‌های آموزشی در زمینه سیستم‌های هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل و مدیریت آن برگزار شد.

وی در ادامه بیان داشت: ارائه تجارب بین 6 شهر اصفهان، تبریز، مشهد، تهران، کرج و شیراز در زمینه ITS در روز دوم این سمینار صورت گرفت و در این راستا هیات داورانی متشکل از اساتید دانشگاه و متخصصانی که توسط شورای عالی ترافیک انتخاب شده‌اند، یک شهر را به‌عنوان شهر پایلوت انتخاب کردند.

محسنیان هدف از ITS را استفاده از خدمات آن در زمینه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: شعاری که در این زمینه وجود دارد تردد امواج به جای تردد افراد است، یعنی با سیستم‌های ITS  ای که در اختیار مردم قرار می‌دهیم می‌توانیم به آنها خدمات‌رسانی کنیم.

کد خبر 87853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز