چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد در مراسم افطار با خانواده شهدا از جمله شهدای 17 شهریور یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت.

به گزارش مهر، رئیس‌جمهور در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران با تاکید بر اینکه ملت ایران با برخورداری از روحیه ایثارگری هیچگاه شکست نخواهد خورد،گفت: امروز دولت به پشتوانه ملت با قدرت چند برابر نسبت به گذشته در عرصه‌های جهانی وارد می‌شود و راه شهیدان را ادامه خواهد داد و برای صیانت از حقوق ملت ایران تا آخر ایستاده است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم افطار با خانواده معظم شهیدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله شهدای 17 شهریور، ایستادگی صبر و فداکاری را رمز ماندگاری اسلام ناب و انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: شکست ناپذیری ایران و پرچمداری و الگو بودن ملت‌ ایران برای ملت‌های جهان حاصل ایستادگی، تحمل و فداکاری در راه و برای خدا است.

وی با بیان اینکه ملتی که اهل ایثار و فداکاری نباشد حیثیت خود را بر باد می‌دهد، گفت: یک ملت برای شرف، پیروزی، صداقت، شجاعت، عفت و پاکی نیازمند ایثار و فداکاری است.

احمدی ‌نژاد ایثارگری را کوتاه ترین و سریع‌ترین راه دستیابی به کمال برشمرد و تصریح کرد: ایثار و فداکاری پشتوانه و دلیل ماندگاری عظمت‌های الهی و انسانی، ارزش‌های اخلاقی و زیبایی معنوی است.

رئیس ‌جمهور با تأکید بر اینکه آینده متعلق به فرهنگ و راه ایثارگری و شهادت‌ طلبی است،‌ گفت: کسانی که با رانت و بیت‌المال به مطامع دنیا رسیده‌اند می‌گویند چرا دولت از شهادت و ایثارگری حرف می‌زند و کوتاه نمی‌آید اما باید بدانند خادمان ملت در دولت یک ثانیه حضور در محضر خانواده شهیدان بودن را با هزار سال کاخ‌ نشینی عوض نخواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به تلاش مستکبران و ظالمان برای حذف نام شهیدان از تاریخ، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند راه شهیدان حق را از خاطر‌ه‌ها ببرد زیرا سوز دل برای خدا و فداکاری و صبر و تحمل در راه خدا همواره ماندگار است.

رئیس ‌جمهور با بیان اینکه کسی که عمر و جانش را برای تحقق اهداف الهی بدهد از مقامی والا برخوردار است، خاطرنشان کرد: پدران، مادران، فرزندان و همسران شهدا که ناجوانمردی‌ها و زخم زبان‌ها را تحمل می‌کنند و در پای آرمان‌ها ایستاده‌اند از اجر و مقامی والا برخوردار هستند.

کد خبر 90043

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز