سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان بیش از 100 خودروی سواری را دزدیدند تا لوازم داخل آن را به سرقت ببرند.

اعضای این باند بعد از سرقت ضبط و پخش، لاستیک و باتری خودرو، آن را در کنار‌ خیابان رها می‌کردند و متواری می‌‌شدند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند زمانی آغاز شد که شکایت‌های متعددی درخصوص سرقت خودروهای سواری در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

بررسی‌ این شکایت‌ها نشان می‌داد که سارقان با پرسه زدن در مناطق شمال و غرب تهران، به راحتی در خودروهای سواری مانند پراید و پژو را باز کرده و آن را به سرقت می‌برند.
با افزایش عجیب این سرقت‌ها در چندماه گذشته، این فرضیه که سارقان به‌صورت باندی عمل می‌کنند و تمامی سرقت‌ها توسط یک باند صورت گرفته باشد، مد نظر قرار گرفت و تحقیقات روی این فرضیه متمرکز شد.

کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که اعضای باند بعد از سرقت هر خودرو، آن را به محل دیگری منتقل کرده و بعد از سرقت ضبط و پخش، لاستیک و باطری، آن را در کنار خیابان رها می‌کنند.

وقتی مشخص شد تمامی خودروهایی که از سوی این باند دزدیده می‌شدند چند روز بعد از سرقت در محل دیگری پیدا می‌‌شدند ماموران متوجه شدند با یک باند سرقت لوازم داخل خودرو روبه‌رو هستند. بنابراین به شناسایی مجرمان سابقه‌داری پرداختند که سال‌ها در این زمینه فعالیت‌ می‌کردند و آنها را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.

وقتی مشخص شد بعضی از این سارقان همچنان دست به سرقت لوازم داخل خودرو می‌زنند، قاضی قیصری، بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی تهران دستور بازداشت آنها را صادر کرد و ماموران اوایل تیرماه امسال یکی از متهمان به نام سهیل را دستگیر کردند. چند روز بعد از دستگیری این مرد، چند سارق دیگر نیز بازداشت شدند و بازجویی از آنها آغاز شد.

باند مخوف

در جریان تحقیقات انجام شده از متهمان مشخص شد که آنها اعضای باندی هستند که بعد از سرقت خودروهای سواری اقدام به دزدیدن لوازم داخل آن می‌کنند. متهمان در جریان بازجویی‌‌ها گفتند که سردسته باند مردی به نام بابک است که مهارت زیادی در سرقت خودرو دارد و با همکاری حدود 30 سارق سابقه‌دار، باند سرقت خودرو و لوازم داخل آن را راه انداخته است.

با این اعترافات، دستور بازداشت بابک صادر شد اما این مرد که از دستگیری اعضای باندش با خبر شده بود، بدون بر جا گذاشتن ردی از خود ناپدید شد.

ماموران که مطمئن بودند سارق جوان بالاخره در یکی از پاتوق‌هایش آفتابی خواهد شد، تمامی این محل‌ها را در 5نقطه پایتخت شناسایی کردند و به‌صورت شبانه‌روزی آنجا را زیرنظر گرفتند.

سرانجام ساعت 2 بعدازظهر دوم شهریور، زمانی که بابک با یک خودروی گرانقیمت قصد خروج از یکی از مخفیگاه‌هایش در بلوار آیت‌الله کاشانی را داشت، تحت محاصره پلیس قرار گرفت و عملیات دستگیری او شروع شد.

فرار بی‌سرانجام

مرد جوان با مشاهده ماموران پا به فرار گذاشت و پلیس نیز به تعقیب او پرداخت. کارآگاهان وقتی دیدند بابک به اخطار آنها توجهی نمی‌کند، لاستیک خودروی او را هدف گلوله قرار دادند اما باز هم مرد جوان به فرار خود ادامه داد.

در این مرحله از عملیات، ماموران شلیک مستقیم را در دستور کار خود قرار دادند و 7 گلوله به سوی متهم شلیک کردند که 3 گلوله به پا و بدن او برخورد کرد.  به این ترتیب خودروی مرد جوان متوقف شد و ماموران او را دستگیر و به بیمارستان منتقل کردند.

چند روز بعد، مرد جوان به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او که سوابق متعدد کیف قاپی، سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در چند سال گذشته را در پرونده خود دارد به ماموران گفت: در سال‌های گذشته فقط برای تأمین هزینه مخدر شیشه دست به سرقت لوازم داخل خودرو می‌زدم اما وقتی دیدم از این راه می‌شود پول خوبی به جیب زد تصمیم گرفتم سرقت‌‌ها را به‌صورت باندی ادامه دهم؛

این بود که با همدستی حدود 30 سارق سابقه‌دار این باند را تشکیل دادم و از اوایل امسال سرقت‌هایمان را شروع کردیم. ما برای اینکه با خیال راحت بتوانیم لوازم داخل خودروها را سرقت کنیم، ابتدا خودرو را سرقت می‌‌کردیم و بعد با خیال راحت لوازم داخل آن را می‌‌دزدیدیم.سپس خودرو را در کنار خیابان رها کرده و به سراغ سرقت بعدی می‌رفتیم.

بنابراین گزارش، بابک در ادامه بازجویی‌ها مدعی شد که تا‌کنون اعضای باند او ده‌ها خودرو سرقت کرده‌اند، که 68 تای آنها را خودش به تنهایی دزدیده است. بعد از اعترافات مرد جوان ماموران موفق شدند بیشتر خودروهای مسروقه را کشف و به مالباختگان تحویل دهند.

200 میلیون تومان سرقت

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت:بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که ارزش اموالی که بابک و باندش با این شگرد سرقت کرده‌اند بیش از 200میلیون تومان است و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 89969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز