جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: چهره‌نگاری، زن سنگدلی که کودک 3ساله‌ای را در قم ربوده بود، به دام انداخت

این دختر خردسال در نزدیکی خانه‌شان در حال بازی کردن بود که ناگهان ناپدید شد و اعضای خانواده‌اش هر قدر به‌دنبال او گشتند، اثری از او پیدا نکردند.

با گزارش ماجرا به پلیس آگاهی قم، تحقیقات برای یافتن ردی از کودک ناپدید شده که ریحانه نام داشت آغاز شد و در حالی که احتمال کودک‌ربایی به‌عنوان یکی از فرضیه‌ها مطرح بود، کارآگاهان اقدام به تحقیقات محلی کردند.

در این تحقیقات یکی از کسبه محل اطلاعات مهمی را در اختیار کارآگاهان قرار داد. این مرد به ماموران گفت: دختر خردسالی را که مشخصات او با ریحانه شباهت داشت، در حال گریه کردن در روبه‌روی مغازه‌اش دیده است.

این مرد در بازجویی‌ها افزود: با دیدن این صحنه، دست دخترک را گرفتم و به‌دنبال پدر و مادرش می‌گشتم که در همین زمان زنی به همراه فرزند کوچکش به سمت من آمد و با گفتن اینکه دختر خردسال فرزند اوست او را به بهانه خریدن بستنی به همراه خود برد. از آنجا که من هم تصور می‌کردم وی مادر کودک است، دختربچه را به او دادم.

با این اظهارات، ماموران از مرد مغازه‌دار خواستند در چهره‌نگاری زن ناشناس به آنها کمک کند و به این ترتیب با اطلاعاتی که او در اختیار ماموران گذاشت، ماموران وی را چهره‌نگاری کردند.

درحالی‌که تصاویر چهره‌نگاری شده در اختیار ماموران قرار گرفته بود، چند روز بعد، بار دیگر زن ناشناس در همان محله دیده شد و با گزارش این موضوع، ماموران به سرعت این زن را دستگیر کردند. این زن اگر چه ابتدا منکر ربودن کودک بود اما وقتی ریحانه در خانه او پیدا شد دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت.

او در ادعایی عجیب درباره انگیزه‌اش از ربودن کودک خردسال گفت: آن روز در حال عبور از محل بودم که ناگهان با دیدن ریحانه به یاد برادرم افتادم که کودکی ندارد، در یک لحظه به سرم زد که با ربودن کودک او را به برادرم بدهم و بنابراین او را همراه خودم بردم اما قبل از آنکه بتوانم او را تحویل برادرم بدهم، دستگیر شدم.

چهره‌نگاری کنید

سرهنگ حسینی - رئیس پلیس آگاهی استان قم - با اعلام خبر دستگیری این زن کودک ربا، از مردم خواست در موارد مشکوک چهره افراد را به خاطر بسپارند و در این زمینه به خاطر سپردن علائم مشخصه‌ای مانند خال، بریدگی، ماه‌گرفتگی و... نقش بسیار مهمی در شناسایی افراد دارد.

کد خبر 87776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز