سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تشریح جزئیات طرح حمایت از دانشجویان دکتری گفت:

این طرح که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و از مهرماه 88 قابل اجراست موجب می‌شود طول مدت تحصیل دانشجویان دکتری کاهش یابد.

پیش از این طرحی نیز برای کاهش دوره فوق‌لیسانس ارائه شده بود.منصور کبگانیان در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات طرح حمایت از دانشجویان دکتری افزود: طرح حمایت از دانشجویان دکتری دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم با اهداف خاصی طراحی و ابلاغ شده است که ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش و ایجاد نوآوری و افزایش تولید علم، امکان حضور تمام‌وقت دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، برخی از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آیند.

وی جلوگیری از طولانی‌شدن غیرمتعارف تحصیل دانشجویان دکتری را یکی دیگر از اهداف اجرای طرح حمایت مالی از دانشجویان دکتری دانست و گفت: در ایران معمولا طول مدت تحصیل در دوره دکتری 6 تا 7 سال به طول می‌انجامد که با اجرای این طرح به  4سال تقلیل می‌یابد.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: تقویت تمایل دانشجویان به ادامه تحصیل در داخل کشور که هم‌اکنون با وجود مشکلات موجود ترجیح می‌دهند در خارج از کشور تحصیل کنند از دیگر اهداف این طرح است.

وی در مورد میزان حمایت از دانشجویان دکتری نیز افزود: براساس آیین‌نامه، میزان حمایت از دانشجویان دکتری تا سقف 80 درصد مزایا و حقوق مربی پایه یک عضو هیأت علمی است؛ اگر حقوق مبنای مربی پایه یک 500 هزار تومان باشد در حدود 400 تا 450 هزار تومان در هر ماه به دانشجویان دکتری پرداخت می‌شود. معاون دانشجویی وزیر علوم شرط حمایت از دانشجویان دکتری را تایید استاد راهنما، گروه آموزشی مربوطه و معاونت پژوهشی دانست.

کد خبر 89303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز