همشهری آنلاین: رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت:

با برطرف شدن اشکالات و نواقص کلی صدور گواهینامه هوشمند در تهران به زودی صدور گواهینامه‌های هوشمند در شهرستانها آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ "حسن رضایی مجد" رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: گواهینامه هوشمند نسبت به گواهینامه های قدیمی از کیفیت برتر در نوع جنس دارای ضریب ایمنی بالا، امکان شناسایی رانندگان پرخطر، امکان ثبت تخلفات رانندگی، طراحی زیبا، مقاومت بالا و دارای اقلام هوشمندی که امکان جعل آن به هیچ عنوان وجود ندارد است.

رضایی مجد با اشاره به اینکه مدت اعتبار این نوع گواهینامه پنج سال است افزود: اعتبار گواهینامه در صورت تخلف حادثه ساز تمام می شود. ضمن اینکه یک نوع چیپ الکترونیکی در آن بکار رفته تا همه اطلاعات مورد نیاز راننده در آن ذخیره شود.

وی ادامه داد: جدیدترین کار ما در حال حاضر چاپ و صدور گواهینامه های هوشمند است و به افرادی که آموزش رانندگی را در آموزشگاههای تهران در مرحله اول می‌گذرانند، گواهینامه هوشمند ارائه می‌کنیم.

سرهنگ رضایی مجد بیان داشت: با برطرف کردن اشکالات و نواقص کلی صدور گواهینامه هوشمند در تهران به زودی چاپ و صدور گواهینامه های هوشمند را در استانها و شهرستانها آغاز می‌کنیم.

رضایی مجد از عملیاتی شدن مرحله تعویض و المثنی گواهینامه های هوشمند در تهران خبر داد و گفت: با فراهم شدن بستر و نرم افزار، این موضوع در سال جاری در تهران عملیاتی می‌شود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: برابر دستورالعملی که از مرکز معاونت عملیات به پلیس راهور و ترافیک شهری ابلاغ شده است، پلیس راه و راهور برابر این دستورالعمل در معابر درون شهری و برون شهری با رانندگانی که رعایت تدابیر ابلاغی را نمی کنند برخورد قانونی می‌کند.

کد خبر 89173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز