یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بخش بین‌المللی هفدهمین نمایشگاه قرآن کریم با حضور رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، نمایندگان تعدادی از کشورهای اسلامی و جمع کثیری از علاقمندان قرآن در مکان شبستان نمایشگاه در ساعات پایانی شب گذشته گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم مصطفوی رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی با اشاره به این که نمایشگاه قرآن کریم از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد تبادل فرهنگ کشورهای اسلامی برخوردار است گفت: در واقع این نمایشگاه یک دانشگاه بزرگ اسلامی است که این خود یک فرصت بزرگی برای تمسک به این کلام الهی در بین امت اسلامی وایجاد وحدت است.

وی افزود: قرآن مجید رمز وحدت و نمایش کرامت وارزش های انسانی است وتوجه به این مهم مشکل گشای بسیاری از مشکلات در جهان کنونی به شمار می‌آید وباید توسعه معارف قرآنی را که همان رشد انسان‌هاست در اولویت کاری قراردهیم.

در ادمه این مراسم خواجه پیری رئیس هفدهیمن نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به عملکرد نمایشگاه در گسترش مفاهیم قرآنی گفت: در بخش بین‌المللی امسال نمایشگاه 25 پژوهشگر وهنرمند قرآنی از 15 کشور دنیا حضور دارندکه آخرین کارهای قرآنی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 15 هزار جلد کتاب عرضه شده است که 12 هزار جلد آن از کشورهای اسلامی است.

خواجه پیری با اشاره به ظرفیت‌های بالای نمایشگاه گفت: به طور متوسط در طول سال در همه استان‌ها یک نمایشگاه بزرگ قرآن برگزارمی شود و هم اکنون در اکثر شهرستان‌ها نمایشگاه قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان برپاست.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار خدمت رسانی به علاقمندان حوزه قرآنی 25 مرداد در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.

در نمایشگاه امسال قرآن 216 ناشر داخلی حضور دارند.

این نمایشگاه تا 23 شهریور در مکان مصلی امام خمینی (ره) برپاست و ساعت کاری آن از ساعت 16 تا 24 و روزهای جمعه از ساعت 14 است.

کد خبر 89008

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز