همشهری آنلاین: شرکت تویوتا موتور در نظر دارد قرارداد تولید خود را با شرکت تولیدکننده نیو یونایتد موتور (NUMMI) در کارخانه‌اش در کالیفرنیا در پایان مارس 2010 خاتمه دهد.

خبرگزاری آلمان از توکیو گزارش داد، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو ژاپن روز جمعه اعلام کرد، پس از این حرکت عملیات خود را به تاسیساتی منتقل می‌کند که به طور کامل در تملک این شرکت قرار دارد.

اولین مورد از تعطیلی یکی از کارخانه‌های تویوتا پس از آن رخ می‌دهد که خودروساز آمریکایی جنرال موتورز خروج خود را از شرکت سهامی مشترک NUMMI اعلام کرد.

آتسوشی نیئیمی، معاون اجرایی رییس تویوتا در امور آمریکای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "ما مصمم هستیم که در میان و بلندمدت از نظر اقتصادی به صرفه نخواهد بود که قرارداد تولید را با NUMMI حفظ کنیم. این به شدت مایه تاسف است و عمیقا متاسفیم که چنین اقدامی انجام می‌دهیم."

در همین حال، نیمیئی افزود بزرگ‌ترین خودروساز جهان به تولیدش در آمریکای شمالی ادامه می‌دهد و انتظار دارد تولیداتش را در آینده از سر بگیرد.

وی گفت:‌ "NUMMI مدلی پیشرو در همکاری صنعت ژاپن - آمریکا بوده است و از چنین دستاوردی مفتخریم."

تویوتا در نظر دارد عملیات کالیفرنیای خود را به سان آنتونیو، تگزاس و آنتاریو، کانادا و همچنین ژاپن منتقل کند.

این شرکت خودروسازی پیش از این اعلام کرده بود در نظر دارد ظرفیت تولید خود را کاهش دهد تا هزینه اجرایی خود را کاهش داده و به منطقه سودبخشی در سال مالی 2010 که از آوریل آغاز می‌شود، بازگردد.

با تعطیلی NUMMI، تویوتا حدود 400 هزار دستگاه از دو میلیون ظرفیت تولید خود را در آمریکای شمالی از دست می‌دهد.

کد خبر 88864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز