نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: درصورت دریافت مطالعات کارشناسی در مورد تغییر ساعت کار اداره‌ها، مدارس و بانک‌ها از ابتدای مهر، این امکان وجود دارد که طرح دوفوریتی در این مورد به صحن علنی مجلس ارائه شود

علی اکبر آقایی، رئیس سابق کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شهرداری و راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می‌توانند مطالعات خود را به کمیسیون تخصصی عمران ارائه دهند، افزود: این فرصت در کمیسیون عمران مجلس فراهم است تا مطالعات و نظرات کارشناسی در مورد تغییر احتمالی ساعت کار اداره‌ها، بانک‌ها، مدارس و کارخانجات را برای کاهش پیک ترافیک سفر دریافت کند و به بررسی دقیق آنها بپردازد.

به گزارش ایسنا، راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ سال گذشته مطالعات جامعی را در این مورد و همچنین پیشنهادهای مربوطه برای تغییر ساعت کاری نهادهای مختلف جهت کاهش بار ترافیکی صبحگاهی و عصرگاهی به شورای‌عالی ترافیک وزارت کشور ارائه داده که تا‌کنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

آقایی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس می‌تواند به استناد این مطالعات تغییر ساعت کاری اداره‌ها و مدارس را به قانون تبدیل کند، گفت: تغییر ساعت کاری نیازمند تصویب قانون است تا مانند موضوع تغییر ساعت کار بانک‌ها که از سوی دولت صورت گرفت از سوی مجلس لغو نشود.

به همین دلیل از ارائه طرح یا لایحه دوفوریتی به صحن علنی درصورت مطالعات علمی و مستند استقبال می‌کنیم. وی افزود: در حال حاضر نمی‌توان در این مورد که اجرای این طرح تا چه میزان به کاهش ترافیک تهران در ساعات اوج کمک می‌کند، صحبت کرد اما اگر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک هم بر تغییر ساعت الزامی صورت گرفته باشد، مجلس می‌تواند برای بررسی دقیق آن پیشقدم شود.

آقایی گفت: پس از بررسی وزرا، فرصت خوبی است تا کمیسیون عمران مجلس این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 88416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز