شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر - ندا انتظامی: نخستین جشنواره ملی موسیقی مقاومت در تپه شهدا و در جوار شهدای گمنام کرمانشاه با حضور مسئولان افتتاح شد

بنا به گفته احمد رجبی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، این استان در دوران دفاع مقدس 1126 بار با موشک و بمب مورد حمله قرار گرفت و 9500 شهید و 13هزار جانباز داشته است.

با توجه به عبور آزادگان از مرز کرمانشاه برای بازگشت به ایران، انتخاب این شهر برای برگزاری نخستین جشنواره ملی موسیقی مقاومت بی‌دلیل نبوده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بزرگ‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را بزرگداشت حماسه دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان و انتقال فرهنگ ارزشی مقاومت به نسل جوان و همچنین رشد استعدادهای هنری در عرصه دفاع مقدس دانست که پیش از این، کمتر از آنها تجلیل شده است.

محمدعلی خبری، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به جایگاه موسیقی مقاومت در دوران دفاع مقدس و سوژه‌هایی که هنرمندان از آن وام گرفته اند، به تداوم جشنواره اشاره کرد و گفت: امیدواریم جشنواره مقاومت با توجه به ویژگی‌های استان کرمانشاه و علاقه‌مندی مسئولان استان، سالیان سال در این استان برگزار شود.

مدیرکل دفتر موسیقی همچنین بیان کرد: دفاع مقدس با وجود آثاری که هنرمندان ارائه کرده‌اند به 8 سال ختم نمی‌شود بلکه با استفاده از فرهنگ مقاومت، هنرمندان ما پویاتر می‌شوند.

باید همگی تلاش کنیم موسیقی مقاومت را در جایگاه اصلی خود قرار دهیم.
پدر شهید سلمان نقش‌بندی دیگر سخنران این مراسم بود. همچنین از 4 خبرنگار فعال سال‌های جنگ در استان کرمانشاه تجلیل به عمل آمد. یکی از این خبرنگاران، نخستین کسی بود که خبر آغاز جنگ و اتمام آن را ارسال کرد.

نخستین جشنواره ملی موسیقی مقاومت با حضور، 8 گروه در بخش موسیقی محلی، مقامی و آیینی، 6 گروه موسیقی ایرانی و سنتی و 2 ارکستر نظامی از دیروز در تالارهای مختلف کرمانشاه کار خود را آغاز کرد.

کد خبر 87882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز