مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه شهری: از سال گذشته تاکنون 1300 اتوبوس فرسوده از رده خارج شده است

همچنین تا پایان سال حدود 600 اتوبوس فرسوده دیگر نیز از ناوگان اتوبوسرانی خارج خواهد شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: هم‌اکنون 300 دستگاه اتوبوس فرسوده در حال خروج از ناوگان هستند که امیدواریم تا پایان سال این تعداد به رقم 600 دستگاه برسد.

بیژنی با اشاره به اینکه این اتوبوس‌ها بیش از 10 تا 15 سال عمر دارند اظهار امیدواری کرد که با خروج آنها از چرخه حمل‌ونقل، خدمات رسانی بهتر و مناسب تری به شهروندان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: با خروج این تعداد از اتوبوس‌های فرسوده مجموعا 200 تا 300 دستگاه اتوبوس نسبتا فرسوده در ناوگان باقی می‌ماند که این اتوبوس‌ها به‌گونه‌ای هستند که درصورت بازسازی می‌توان چند سال دیگر از آنها استفاده کرد.

بیژنی اظهار داشت: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران علاوه بر توسعه کمی، ناوگان اتوبوسرانی باید از نظر کیفی نیز ارتقا یابد و از اتوبوس‌های با کیفیت، مدرن و دارای استاندارد‌های جهانی در ناوگان استفاده شود.

حسین بیژنی در گفت‌وگو با ایسنا نیز خبر داد: 25 دستگاه اتوبوس دو کابین جدید در خط 2 و 3 اتوبوس‌های تندرو فعال خواهند شد. وی گفت: طبق قانون، وزارت کشور باید 5/82 درصد از مبلغ خرید اتوبوس‌ها را پرداخت کند اما این روند تاکنون در مورد اتوبوس‌های دو کابین محقق نشده و خریدهای جدید شهرداری تهران برای اتوبوس‌های دوکابین کماکان از جیب مردم و 100 درصد پول شهرداری است.

وی با اعلام این خبر که قرارداد خرید 700 دستگاه اتوبوس دو کابین دیگر با کشور چین منعقد شده اظهار کرد: این اتوبوس‌ها تا پایان سال وارد کشور خواهد شد.

کد خبر 87363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز