مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت یکی از مشکلات اصلی ما این است که اتوبوس های تحویلی وزارت کشور به شرکت واحد به روز و مدرن نیست.

به گزارش مهر، مهندس بیژنی در مراسم افتتاح همزمان 4 مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین، آغاز به کار 25 اتوبوس دوکابین جدید و سیستم بلیت الکترونیک با بیان این مطلب اظهار کرد: به کارگیری بلیط الکترونیک یکی از شاخصه‌های شهر الکترونیک است که می‌تواند سهولت و ارائه سریع تر سرویس به شهروندان را محقق سازد و همچنین مدیریت بر پول خرد، مدیریت برناوگان، صرفه جویی مصرف کاغذ و صرفه جویی زمان را می‌توان از مزایای به کارگیری این سیستم برشمرد.

وی تصریح کرد: بلیت الکترونیک در مرحله نخست در 4 خط اختیاریه - حقانی، ارتش - حقانی ، تجریش - حقانی ، میدان قدس - حقانی به کارگیری شده است که در هر ماه در این خطوط حدود 555 هزار برداشت مسافر صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنین در مورد ورود 25 دستگاه اتوبوس جدید دوکابین به خط 2 سامانه اتوبوس‌های تندرو گفت: در دومین خط BRT روزانه بیش از 300 هزار مسافر جابه جا می‌شوند و علاوه بر 25 اتوبوس دوکابین خارجی که امروز وارد این خط شده‌اند به زودی 25 اتوبوس دوکابین دیگر به اتوبوس‌های این خط افزوده می شود.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به زودی اتوبوسهای تمام خطوط سامانه تندرو دوکابین شوند افزود: در خط یک  BRT نیز هم اکنون 150 دستگاه اتوبوس دوکابین خارجی مشغول به خدمات رسانی هستند و روزانه بیش از 470 هزار مسافر در این خط جابه جای می‌شوند.

بیژنی همچنین در مورد خط 3 سامانه اتوبوسهای تندرو گفت: در سومین خط BRT نیز 75 اتوبوس دوکابین مشغول به خدمات رسانی هستند و در مجموع با فعالیت 180 دستگاه اتوبوس در این خط روزانه بیش از 160 هزار مسافر جابه جا می شوند.

امکان معاینه فنی روزانه 500 خودروی سنگین در 4 مرکز افتتاح شده

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نیز در این مراسم اظهار کرد : 4 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین برای نخستین بار در تهران مطابق با استانداردهای بین‌المللی و در راستای برنامه 5 ساله شهرداری تهران احداث شده است که روزانه امکان معاینه فنی 500 خودروی سنگین در این مراکز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تجهیزات مدرن در این مراکز به کارگیری شده است گفت: در 4 مرکز معاینه فنی جنت آباد، بعثت، بسیج و خلیج فارس تست‌های متعددی برروی خودروها صورت خواهد گرفت.

مهندس نوروزی تصریح کرد: سال گذشته نیز با افتتاح و بهره برداری از 3 مرکز معاینه فنی خودروهای سبک 30 درصد به ظرفیت مراکز معاینه فنی افزوده شد که 2 مرکز از این مراکز توسط بخش خصوصی احداث شد.

وی ادامه داد : آذر سال گذشته با توجه به افزایش آلودگی هوا عظم جدی‌ای برای معاینه فنی خودروها شکل گرفت که سبب افزایش مراجعات شد چنانچه در 3 ماهه پایانی سال 800 هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند این درحالی بود که در 9 ماهه اول سال 87 تنها 400 هزار خودرو مورد معاینه فنی قرار گرفت.

مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خاطرنشان کرد: با توجه بیشتری به معاینه فنی خودورها و تاثیرات مثبت آن داشته باشیم.

کد خبر 85333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز