دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: امسال با توجه به شرایط و وضعیت جوی، هوای پایتخت 15 روز در شرایط ناسالم، یک روز در شرایط بسیار ناسالم و یک روز هم در شرایط بسیار خطرناک قرار داشته است.

یوسف رشیدی در پنجمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران افزود: تعداد روزهای ناسالم امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 35 روز بوده بسیار کمتر شده است. وی تصریح کرد: بیشترین عامل آلودگی هوای تهران مربوط به ذرات معلق (ریزگرد) و ازن به خاطر عدم‌کنترل دقیق هیدروکربن خودروها بوده است.

رشیدی با اشاره به اینکه از دیروز وضعیت هوای تهران به سمت شرایط هشدار پیش رفته اظهار داشت: امروز در مقایسه با روز گذشته میزان غلظت دو برابر شده و در معابر شلوغ و پر ترافیک نیز میزان ذرات معلق بسیار بیشتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه میانگین میزان غلظت در ایستگاه‌ها کنترل آلودگی هوای تهران امروز 119 و در شرایط هشدار بوده است، افزود: بعید است شرایط هوا به وضعیت اضطرار برسد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران هم در این جلسه گفت: وضعیت انتقال گرد و غبار از استان‌های دیگر به تهران متوقف شده و کاهش میزان آلاینده‌ها از فردا ظهر در نقشه‌های هواشناسی کاملا مشخص است.

مرتضی امیر شقاقی با اشاره به اینکه کمترین میزان دید با 5/3 کیلومتر در فرودگاه مهرآباد بوده عنوان کرد: این میزان هم‌اکنون به 4 کیلومتر رسیده و از بابت دید مشکل خاصی در استان تهران نداریم.

کد خبر 86956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز