دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۸
۰ نفر

ناصر قراگزلو: هیچکس فکر نمی‌کرد امیر قلعه‌نویی و واعظ آشتیانی که در جشن قهرمانی استقلال همدیگر را در آغوش می‌کشیدند در فاصله کمتر از چند ماه به شدت علیه هم موضع‌گیری کنند و کار را به شکایت از یکدیگر بکشانند.

در واقع سرمربی اسبق و مدیرعامل فعلی استقلال برای رسیدن به مرحله فعلی فرآیندی چندماهه را طی کردند.

ماجرا از قطع همکاری قلعه‌نویی با استقلال آغاز شد و پس از آن برخوردها و تقابل رسانه‌ای واعظ آشتیانی و امیر قلعه‌نویی شدت گرفت. اختلافات بین امیر قلعه‌نویی و مدیرعامل استقلال را می‌توان در چند مرحله بررسی کرد. مرحله اول، جدایی امیر قلعه‌نویی از استقلال بود.

قلعه‌نویی حتی بعد از جدایی، استقلال را تیم خودش می‌دانست و اعتقاد داشت هواداران استقلال تنها این تیم را با وجود او دوست دارند و به افراد دیگر برای کار و موفقیت چندان اطمینان ندارند. برخورد سرد واعظ آشتیانی با قلعه‌نویی نیز از آنجا آغاز شد که فشارها برای تمدید قرارداد با قلعه‌نویی افزایش یافت و البته این اتفاق هرگز نیفتاد. اما در ادامه امیر قلعه‌نویی از برخی پیشنهادهای نجومی و خارجی‌اش سخن به میان آورد.

این موضوع نیز با واکنش سرد واعظ مواجه شد و مدیرعامل استقلال در پاسخ به قلعه‌نویی گفت: «او می‌تواند روی پیشنهادهایش به طور جدی فکر کند و پاسخ بدهد.»
 او در ادامه نیز اظهار داشت: «ما خوشحال می‌شویم که مربی به خارج ترانسفر کنیم و با این کار ارز زیادی وارد کشور می‌شود.» قلعه‌نویی اما به این گفته‌ها پاسخی نداد. با وجود آنکه قلعه‌نویی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر قصد پاسخگویی به واعظ را ندارد اما این موضوع چندان پایدار نبود و در واقع جبهه‌گیری و تقابل سرمربی سابق و مدیرعامل فعلی استقلال بار دیگر ادامه یافت.

 فاز دوم؛ صدور بیانیه

در فاز دوم اختلافات قلعه‌نویی و واعظ‌آشتیانی بحث شکایت باشگاه سپاهان از مدیرعامل استقلال پیش آمد آنجا که واعظ در خصوص استقلال مدل لیگ نهم حرف زد و البته حرف‌هایی را مطرح کرد که به مذاق قلعه‌نویی خوش نیامد. صحبت‌هایی نظیر آنکه سرمربی این فصل ما دیگر لمپن نیست و آنکه قطعا بازیکنان استقلال در این فصل در رختکن توهین نخواهند شنید. امیر قلعه‌نویی این بار به شکل جدی‌تری وارد جنگ رسانه‌ای شد.

هرچند که واعظ در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد که باشگاه سپاهان نباید خود را وارد بازی قلعه‌نویی کند اما با وجود این صحبت‌ها باشگاه سپاهان بیانیه‌ای صادر کرد و به واعظ بابت اظهاراتش هشدار داد. این صحبت‌ها نیز موجب عقب‌نشینی مدیرعامل استقلال نشد و باشگاه استقلال نیز در پاسخ به همتای اصفهانی‌اش بیانیه‌ای صادر کرد تا جدال رسانه‌ای تبدیل به جنگ بیانیه‌ای شود.

مرحله سوم اختلاف

 مرحله سوم اختلافات واعظ آشتیانی با قلعه‌نویی به موضوع رینالدو بازمی‌گشت آنجا که مدیرعامل استقلال صراحتا اعلام کرد: «ما رینالدو را سالم تحویل دادیم اما او را مصدوم تحویل گرفتیم.» مدیرعامل باشگاه استقلال با این صحبت بار دیگر نشان داد به شدت و با جدیت تمام پیگیر شکایت از قلعه‌نویی در مورد مصدومیت رینالدو است. قلعه‌نویی نیز در مرحله نهایی اختلافش با واعظ آشتیانی در پاسخ به بحث رینالدو و برخی از مسائل دیگر اظهار داشت: «اینها ذات‌شان لمپن است.» در مقابل باشگاه استقلال با وجود تکذیب‌های نرم به طور قطع از پرونده پزشکی رینالدو هافبک پرویی برای کشاندن امیر قلعه‌نویی به کمیته انضباطی استفاده خواهد کرد.

با توجه به اینکه در پرونده مصدومیت رینالدو به مصاحبه تلویزیونی قلعه‌نویی و اعتراف او به اشتباه در فشار آوردن به این بازیکن استناد شده است، استقلالی‌ها امیدوارند برنده این جنگ کلامی و البته تا حدودی عجیب  درکمیته انضباطی باشند. باشگاه استقلال در دفاع از این شکایت کم‌نظیر به قیمت رینالدو و خسارت مالی‌ای که به باشگاه وارد شده اشاره می‌کند و در عین حال  قلعه‌نویی از طبیعی بودن این اتفاق می‌گوید. اگر استقلال برنده این دعوا بشود مابقی دستمزد قلعه‌نویی که از این باشگاه طلبکار است احتمالا به سرمربی فعلی سپاهان پرداخت نمی‌شود و در همین رابطه شکایت‌نامه استقلال در روزهای آینده تحویل کمیته انضباطی خواهد شد.

شکایت واعظ آشتیانی از قلعه‌نویی

مصاحبه‌های امیر واعظ آشتیانی علیه امیر قلعه‌نویی و به دنبال آن پاسخگویی سرمربی استقلال به این صحبت‌ها باعث شد مدیرعامل استقلال صبح دیروز در پی مصاحبه روز گذشته قلعه‌نویی از وی به کمیته انضباطی شکایت کند. قلعه‌نویی دیروز در پاسخ به این صحبت واعظ که گفته بود باشگاه سپاهان به حرف افراد غیرمنطقی گوش ندهد و این موضوعاتی است که افراد لمپن دنبال می‌کنند،پاسخ داده بود: «این افراد ظاهری فریبکار و باطنی لمپن دارند.»  این موضوع سبب شد واعظ از سرمربی فصل پیش استقلال شکایت کند.  این شکایت در حالی صورت گرفته که جمعه دو تیم استقلال و سپاهان در اولین هفته لیگ برتر باید به مصاف هم بروند.

به نظر می‌رسد مدیرعامل استقلال و سرمربی سپاهان در آستانه این بازی حساس وارد جنگ روانی شده‌اند. به گزارش ایلنا وکیل قلعه‌نویی هم در پی اتفاقات اخیر از آشتیانی شکایت کرده است. 

کد خبر 86901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز