کریم اعظمی: سپاهانی‌ها پس از پشت‌سر گذاشتن اردویی 10 روزه در ترکیه، روز پنجشنبه به ایران بازگشتند.

تمرینات این تیم درحالی از امروز آغاز می‌شود که شاگردان قلعه‌نویی در اولین هفته از رقابت‌های لیگ برتر و در یک دیدار فوق‌العاده حساس باید مقابل استقلال تهران قرار بگیرند. این بازی در شرایطی حدود 25روز دیگر برگزار خواهد شد که دو باشگاه سپاهان و استقلال وارد یک چالش رسانه‌ای شده‌اند و مسئولان هر دو تیم هر چند روز یک‌بار علیه یکدیگر مصاحبه می‌کنند. قلعه‌نویی اما در آخرین جلسه تمرینی سپاهان که در ترکیه برگزار شد، از بازیکنان خواست که به حاشیه‌های به وجود آمده توجهی نکنند و فقط به فکر تمرینات باشند.

خبر بد برای قلعه‌نویی

در اردوی ترکیه بدترین خبر برای قلعه‌نویی مصدومیت محرم نویدکیا کاپیتان سپاهان بود. محرم که رکورددار آسیب‌دیدگی در فوتبال ایران است باز هم از ناحیه مینیسک دچار مصدومیت شده و به احتمال فراوان باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. در بین بازیکنان سپاهان، نویدکیا تنها هافبک بازیساز این تیم است و غیبت او مشکلاتی را برای قلعه‌نویی به وجود خواهد آورد. سرمربی سپاهان در آستانه بازی حساس مقابل استقلال حساب ویژه‌ای روی نویدکیا باز کرده بود ولی محرم به احتمال فراوان این بازی بزرگ را از دست خواهد داد.

مشکلات سپاهان در جذب بازیکن

سپاهانی‌ها برای بستن پرونده خود در فصل نقل‌وانتقالات به دنبال جذب سیدمهدی رحمتی هستند. این درحالی است که مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است. سپاهان در‌حال حاضر احمد آل‌نعمه، سیدجلال حسینی، ابراهیم توره، شاهین خیری و میثم خسروی را به تیم خود اضافه کرده و علی مولایی و محمد سواری هم سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند.

سقف مورد نظر برای جذب بازیکنان لیگ برتری 6 نفر است ولی مولایی با سپاهان قرارداد نداشته و سواری هم فصل گذشته در این تیم بازی نکرده است و به همین دلیل این دو بازیکن هم سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شوند و سپاهانی‌ها که در محاسبات خود دچار اشتباهاتی شده‌اند باید به اجبار اسم دو بازیکن را خط بزنند.

باشگاه سپاهان مشکل دیگری هم دارد؛ آنها طبق قوانین تنها می‌توانند 22 بازیکن با شرایط سنی آزاد، 5 بازیکن با شرایط سنی زیر 23 سال و 13 بازیکن با شرایط سنی نوجوانان و جوانان را به فدراسیون تحویل دهند. این درحالی است که در‌حال حاضر جمع نفرات سپاهان با شرایط سنی آزاد به جای 22 نفر 25 نفر است که قلعه‌نویی باید به اجبار نام 3 بازیکن را خط بزند.

قلعه‌نویی: تا روز بازی صبر کنید

رویارویی سپاهان و استقلال در ورزشگاه آزادی که به حکم کمیته انضباطی باید بدون تماشاگر برگزار شود به طور حتم یکی از پرحاشیه‌ترین مسابقات چند سال اخیر فوتبال ایران را رقم خواهد زد. قلعه‌نویی پس از اختلاف شدید با واعظ‌آشتیانی از استقلال جدا شد و حالا در تیمی مربیگری می‌کند که خیلی‌ها آن را مدعی اول قهرمانی می‌دانند. قلعه‌نویی پس از بازگشت سپاهان از ترکیه با همشهری گفت‌وگویی را انجام داد ولی حاضر نشد در مورد اختلافاتش با استقلال به طور کامل صحبت کند.

  • اردوی ترکیه چطور بود؟

ما اردوی خیلی خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و تمرینات فشرده‌ای را در3 جلسه که هر روز برگزار می‌شد، انجام دادیم. فکر می‌کنم بازیکنان از لحاظ بدنی شرایط خوبی دارند و البته چند بازیکن ما مثل هادی عقیلی، ابراهیم توره و عماد رضا در ترکیه نبودند و چند بازیکن دیگر هم مصدوم بودند که برای آنها تمرینات اختصاصی در نظر گرفتیم.

  • زمانی که در ایران نبودید چالش‌های زیادی بین باشگاه سپاهان و استقلال به وجود آمد، در این مورد صحبت می‌کنید؟

اجازه بدهید سکوت کنم چون آرامش را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارم و چنین جوی را برهم نخواهم زد.

  • ولی حتی اگر سکوت هم کنید، حاشیه‌ها از بین نخواهد رفت چون در اولین بازی باید به مصاف استقلال بروید و این یعنی یک بازی پرحاشیه. قبول دارید؟

این بازی هم مثل دیگر مسابقات فقط 3 امتیاز دارد و فکر می‌کنم رسانه‌ها چنین حاشیه‌هایی را به وجود می‌آورند. من دوست دارم در مورد مسائل فنی حرف بزنم و از صحبت کردن در مورد مسائل حاشیه‌ای بیزارم.

  • برای شما شکست دادن استقلال چقدر مهم است؟

به همان اندازه که شکست دادن دیگر تیم‌ها برایم مهم است. هدف من قهرمانی است و برای رسیدن به این هدف باید امتیاز جمع کنیم.

  • در این بازی طرفدار دوآتشه سپاهان هستید، اینطور نیست؟

من به سپاهان تعهد دارم و باید برای پیروزی تیمم تلاش کنم. البته همه می‌دانند که یک استقلالی‌ هستم و تیم محبوبم را از صمیم قلب دوست دارم.

  • زمانی که در ایران نبودید، مدیرعامل استقلال در مصاحبه با یک خبرگزاری حرف‌هایی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم علیه شما مطرح کرد. دوست ندارید در این مورد حرف بزنید؟

من جوابی ندارم و حرف‌هایم را درون زمین و در اولین بازی که مقابل استقلال برگزار خواهیم کرد، خواهم زد.

  • در هفته‌های گذشته این موضوع مطرح شد که شما با بعضی از بازیکنان استقلال تماس گرفتید تا آنها به سپاهان بیایند و حتی گفته شد که بعضی از دوستان شما هدایت این کار را برعهده داشتند. این موضوع صحت دارد؟

من از همان روز اول گفتم که به دنبال بازیکنان استقلال نیستم و نمی‌دانم چرا چنین شایعاتی به وجود می‌آید.

  • بازی استقلال و سپاهان بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. به نظر شما با این شرایط شکست دادن استقلال آسان‌تر نیست؟

من هواداران استقلال را دوست دارم و امیدوارم این تیم بخشیده شود تا دیدار استقلال و سپاهان با حضور تماشاگران برگزار شود. در ضمن سپاهان یک تیم با شخصیت است و در سال‌های اخیر قدرت خود را در فوتبال ایران نشان داده. ما حتی با تماشاگران حریف هم می‌توانیم استقلال را در ورزشگاه آزادی ببریم.

کد خبر 85295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز