شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

کریم اعظمی: در شرایطی که آب‌وهوای نامساعد در ترکیه استقلالی‌ها را از این کشور فراری داد، بازیکنان پرسپولیس چهارشنبه‌شب گذشته تهران را به مقصد آنکارا ترک کردند تا اردویی تدارکاتی را در ترکیه برگزار کنند.

سرخپوشان در دهکده‌ای نزدیک آنکارا و در 45 کیلومتری اسپارتا مستقر هستند و روز پنجشنبه اولین تمرین خود را برگزار کردند. نکته قابل‌توجه در این تمرین بحث بازیکنان پرسپولیس در مورد انتخاب سرمربی بود و آنها مخالف سرمربی خارجی در این تیم بودند. پرسپولیسی‌ها صبح دیروز هم یک تمرین پرفشار را پشت‌سر گذاشتند و زمان این تمرین بازیکنان را غافلگیر کرد.

سرخپوشان با صورت‌های خواب‌زده مجبور شدند به سمت زمین تمرین حرکت کنند. تمرین دیروز صبح پرسپولیس به مدت یک ساعت زیرنظر مولایی مربی بدنساز این تیم برگزار شد و سپس بازیکنان زیرنظر حسین عبدی کارهای تاکتیکی را انجام دادند. این تمرین 3 ساعت به طول انجامید و بازیکنان سپس به استخر رفتند. پرسپولیسی‌ها در نوبت عصر هم یک تمرین 2ساعته را پشت‌سر گذاشتند. بازیکنان پرسپولیس 2 دیدار تدارکاتی را برابر تیم‌های ترکیه‌ای برگزار خواهند کرد.

نام حریفان پرسپولیس امروز مشخص می‌شود.پرسپولیس در شرایطی اردوی خود را در ترکیه برگزار کرده که تکلیف سرمربی این تیم هنوز مشخص نیست و قابل تصور است که سرخپوشان در فصل جدید لیگ برتر با مشکلات زیادی مواجه شوند.

ناراحتی باقری از انصاری‌فرد

4 بازیکن پرسپولیس به دلایل مختلف نتوانستند چهارشنبه‌شب همراه سایر بازیکنان  به کشور ترکیه بروند. سپهر حیدری، علیرضا حقیقی و ابراهیم شکوری به دلیل دانشجو بودن و مشکلات خروجی نتوانستند با وجود حضور در فرودگاه راهی کشور ترکیه شوند هرچند که 3 بازیکن نامبرده در حال پیگیری مشکل خروج از کشورشان هستند تا طی یکی، دو روز آینده به هم ‌تیمی‌هایشان ملحق شوند.

از سوی دیگر کریم باقری کاپیتان پرسپولیس، پیش از سفر این تیم به ترکیه از جمع بازیکنان جدا شد و با خشم به منزلش بازگشت. گفته می‌شود علت ترک فرودگاه از سوی کریم، عدم پرداخت وجهی بوده که مدیرعامل پرسپولیس به او قول داده بود. باقری، با این شیوه شاید بتواند مطالبات مالی‌اش را بگیرد، اما نبود او در این اردو، لطمه‌ای بزرگ برای پرسپولیس است.

این برای چندمین بار در سال‌های اخیر است که باقری در مورد مسائل مالی با مسئولان پرسپولیس اختلاف پیدا می‌کند. باقری همچنین نسبت به شرایط بحرانی این تیم معترض است و می‌گوید: «همه تیم‌ها آماده حضور در لیگ برتر هستند ولی ما سرمربی نداریم و با این شرایط روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت. به نظر من باشگاه در این وضعیت نباید دنبال مربی خارجی می‌رفت.»

انصاری‌فرد: سرمربی، فردا  معرفی می‌شود

 عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که وعده‌هایش در مورد انتخاب سرمربی هنوز عملی نشده است باز هم وعده داد که سرمربی سرخپوشان تا  فردا  معرفی شود.پرسپولیس، بحرانی‌ترین شرایط ممکن را تجربه می‌کند و بازیکنان هم از این وضعیت به شدت ناراضی هستند ولی انصاری‌فرد نظر دیگری دارد. او می‌گوید: «به هیچ عنوان وضعیت نگران‌کننده‌ای نداریم و قبول ندارم که فرصت‌ها را از دست داده‌ایم. در این مدت مشکلات زیادی به وجود آمد و ما به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا دیرتر از دیگر تیم‌ها مسابقات را به پایان رساندیم ولی نگذاشتیم پرسپولیس لطمه ببیند.»

مدیرعامل پرسپولیس معتقد است که این تیم بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته، این در حالی است که چند بازیکن بی‌نام و نشان به عضویت پرسپولیس درآمده‌اند و همین موضوع حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورده که البته انصاری‌فرد حاضر نیست به طور شفاف در مورد آن حرف بزند. او در این خصوص تاکید می‌کند: «پرسپولیس یک تیم هجومی است و ما سعی کردیم بازیکنانی را جذب کنیم که قابلیت فوتبال تهاجمی داشته باشند. اکثر بازیکنان ما فوتبال را زیبا بازی می‌کنند و آنقدر خوب بازیکن گرفته‌ایم که هیچکس نتوانست برای ما ترکیب 11 نفره بچیند.

شاید بعضی‌ها حرف‌های دیگری بزنند ولی ما در عمل همه چیز را ثابت خواهیم کرد.» انصاری‌فرد در ادامه حرف‌هایش و در مورد تعلل باشگاه پرسپولیس برای انتخاب سرمربی می‌گوید: «ما بیش از 10 مربی را در بین گزینه‌های خود قرار دادیم و با بررسی شرایط آنها در کمیته فنی در نهایت دو نفر از آنها را در فهرست نهایی قرار دادیم و مذاکراتی هم صورت گرفت. متاسفانه درخواست مالی تاپ‌مولر زیاد بود و برای لوکا پرزویچ هم شرایط عجیبی به وجود آمد و در نهایت حضور او هم در پرسپولیس منتفی شد.

بعد از این اتفاقات با برانکو ایوانکویچ مذاکره کردیم و حتی با او به توافق هم رسیدیم ولی در لحظه آخر نظر او تغییر کرد. البته نمی‌دانم پای چه کسانی در میان بود تا نظر برانکو را عوض کنند.»مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که سرمربی چه زمانی انتخاب می‌شود، تاکید می‌کند: «ما در حال مذاکره با گزینه موردنظرمان هستیم و تا  فردا سرمربی را معرفی خواهیم کرد البته تا وقتی که با او قرارداد امضا نکنیم اسم و ملیت‌اش را فاش نخواهیم کرد.»

 شاید کاشانی بیاید

 علی سعیدلو، معاون اجرایی رئیس‌جمهورچهارشنبه شب جلسه‌ای طولانی با حبیب کاشانی برگزار کرد تا او را برای بازگشت به پرسپولیس راضی کند.این در حالی است که عباس انصاری‌فرد مشغول ادامه فعالیت در پرسپولیس است.ظاهرا کاشانی در جلسه‌ای  با سعیدلو، شرایطی را برای پذیرش مدیریت تیم آشفته پرسپولیس گذاشته است که یکی از آنها حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس است.
از طرفی شایعه بازگشت حسین هدایتی که همچنان به دنبال خرید سهام پرسپولیس است به این باشگاه شنیده می‌شود و شاید او به عنوان رئیس هیات مدیره در تیم سرخپوش فعالیت کند.

در اوج تحولات پشت‌پرده، مشخص نیست که آیا بالاخره مربی این تیم فردا  به ترکیه خواهد رسید یا تغییرات، باعث منتفی شدن همه تصمیمات می‌شود. به نظر می‌رسد فصل خوبی در انتظار پرسپولیس نباشد؛ تیمی که عنوان پرطرفدارترین باشگاه آسیا را یدک می‌کشد، اما به واقع از نظر مدیریتی همواره مشکل دارد.

کد خبر 85706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز