چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

مهدی ربوشه: امیر واعظ‌آشتیانی، مدیر‌عامل باشگاه استقلال تهران به ایجاد بحران در باشگاه مس کرمان متهم شد.

 روزگذشته یکی از خبرگزاری‌ها در گزارشی با عنوان  رد‌پای آشتیانی در بحران اخیر مس کرمان به افشاگری در خصوص دخالت‌های مدیر عامل باشگاه استقلال در امور باشگاه‌های صنعتی پرداخت. این خبرگزاری نوشت: «عجیب‌ترین خبر شاید این باشد که ردپای امیر رضا واعظ‌آشتیانی مدیر‌عامل باشگاه استقلال در بحران اخیر باشگاه مس کرمان مشاهده می‌شود.»

نامه آشتیانی به وزیر صنایع و معادن

روزهای پایانی حضور امیررضا واعظ‌آشتیانی در سمت معاونت وزیر صنایع و معادن  با شایعاتی همراه بود. شایعات در روزهای پایانی شهریورماه سال 87 به اوج خود رسید. گفته می‌شد که اختلافاتی بین آشتیانی با محرابیان، وزیر صنایع و معادن  در اداره امور و انتصابات بروز کرده است. یک سال زمان لازم بود تا این شایعه تکذیب شود. آنجا که آشتیانی چندی پیش در نامه‌ای خطاب به محرابیان نسبت به هزینه برخی باشگاه‌های صنعتی هشدار داد و البته وزیر صنایع و معادن نیز از این نامه استقبال کرد.

آشتیانی  به فاصله چند ماه پس از ترک وزارت صنایع و معادن  در سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال تهران جایگزین علی فتح‌الله‌زاده‌ای شد که کنترل بحران را از دست داده بود. مدیرعامل جدید استقلال در نخستین فصل حضورش عملکرد موفقی داشت. هر چند که خیلی‌ها نقش سرمربی‌ای به نام امیر قلعه‌نویی را در رسیدن استقلال به قهرمانی بیش از هر فاکتور دیگری پررنگ می‌دانند. اما در پایان فصل، اختلافات مدیر‌عامل باشگاه استقلال و امیر قلعه‌نویی بالاخره خود را نشان داد.

این اختلاف تا جایی پیش رفت که این دو نفر یکدیگر را به دروغگویی متهم کردند. آنها تا همین چند روز پیش هم در مقام تخریب رسانه‌ای یکدیگر برآمدند. هر چند که حملات آشتیانی به قلعه‌نویی تند‌تر به نظر می‌رسد اما سرمربی سپاهان نیز در پرداختن به کنایه‌ها سبک خاص خودش را دارد. این در حالی است که مسئولان باشگاه سپاهان چندی پیش مدیر‌عامل باشگاه استقلال را متهم کردند که بدون تبعیت از اصول حرفه‌ای به خودش اجازه می‌دهد علیه سرمربی این باشگاه اصفهانی سخن بگوید.

اگر چه آشتیانی در این باره عقب‌نشینی نکرد و حتی با ادبیاتی تهدید‌آمیز، هشدار مسئولان باشگاه سپاهان را با تهدید تندتری پاسخ گفت اما به فاصله چند روز پس از این دعوای رسانه‌ای روز گذشته یکی از خبرگزاری‌های رسمی ‌در گزارش خود  در خصوص فعالیت‌های پشت‌پرده آشتیانی فصل جدیدی را گشود. کلید ماجرا را باید در نامه مدیر‌عامل باشگاه استقلال به وزیر صنایع و معادن جست‌وجو کرد. نامه‌ای که خبرگزاری برنا مضمون آن را فاش کرده است اما متن نامه در دسترس نیست. هزینه برخی باشگاه‌های صنعتی فعال در لیگ برتر، علت اصلی نگارش این نامه بوده است.

رد پای آشتیانی در بحران مس

پس از بحران عجیبی که باشگاه مس کرمان به آن دچار شد، بسیاری به واکاوی پیرامون این ماجرا پرداختند تا علت اصلی قهر بازیکنان سرشناس مس و تعطیلی ناگهانی اردوی این تیم در اردبیل را پیدا کنند.  برهانی‌نژاد مدیر عامل باشگاه مس که واکنش قابل توجهی در مهار این بحران از خود نشان نداده بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن ماجرا در مصاحبه ای صراحتا از کذب بودن قهر بازیکنان سرشناس مس سخن گفت و مدعی شد که اردوی اردبیل نیمه‌کاره نمانده است بلکه زمان اردو به پایان رسیده. این ادعا در حالی مطرح شده که تمام اعضای باشگاه مس و نزدیکان به مجموعه می‌دانند که تعطیلی اردوی اردبیل و متعاقب آن تمرینات تیم مس ناشی از چه موضوعی است.

پرویز مظلومی، سرمربی مس که این روزها به استراحت در منزل خود در تهران مشغول است تمایلی به باز کردن ماجرا ندارد و تنها به گفتن این جمله که؛ «اعضای هیات‌مدیره قول داده‌اند مشکل را حل کنند» بسنده می‌کند. وی همچنین در این باره به همشهری گفت: «من نمی‌توانم راجع به این مسئله صریح صحبت کنم. رسیدگی به این موارد در حوزه اختیارات مدیران باشگاه است.»

آنچه که از شواهد و قرائن بر‌می‌آید، هیات‌مدیره باشگاه مس در پرداخت مبالغ مندرج در قراردادهای ستاره‌های این تیم ناتوان است و این ناتوانی ریشه در دستور صریح وزیر صنایع و معدن به باشگاه‌های صنعتی دارد. وزیر صنایع و معادن چندی پیش در مصاحبه ای اعلام کرد: «از باشگاه‌های صنعتی خواسته‌ایم قرارداد‌های خود با بازیکنان را در حدود معقول و مطابق با شرایط دیگر باشگاه‌ها منعقد کنند تا شرایط فوتبال در کشور به صورت همگون و یکپارچه باشد.»

این مصاحبه پس از ارسال نامه‌ای از سوی مدیر عامل باشگاه استقلال تهران به وزیر صنایع و معادن صورت گرفت. نامه‌ای که واعظ آشتیانی در آن به گلایه از پرداخت‌های نامتعارف باشگاه‌های صنعتی در فصل نقل‌و‌انتقالات پرداخته بود. آشتیانی که رابطه خوبی با
 وزیر صنایع و معادن دارد و در گذشته به عنوان معاون با وزیر همکاری داشته است، پروسه مبارزه با برخی تیم‌های صنعتی را کلید زده است.

باشگاه کرمانی در بلاتکلیفی محض به سر می‌برد و مدیر عامل این باشگاه و اطرافیان وی ظاهرا قدرت مقابله با این بحران را ندارند و تنها امیدشان به انجام اقدامات لازم از سوی هیات‌مدیره است. باشگاه سپاهان اصفهان دیگر مجموعه متمول صنعتی در معرض این اتهام قرار دارد که با پرداخت مبالغ نجومی ‌به مربیان و بازیکنان خود بازار نقل و انتقالات را خراب کرده است، حال باید منتظر ماند و دید سونامی‌ اخیر بر روند این باشگاه اصفهانی نیز تاثیر می‌گذارد یا خیر.

مدیر عامل مس: آشتیانی در کار دیگر باشگاه‌ها دخالت نمی‌‌کند

برهانی‌نژاد مدیرعامل باشگاه مس کرمان در واکنش به درج خبر ردپای واعظ آشتیانی به همشهری گفت: «پیش از این نیز از سوی وزارتخانه و حتی مسئولان کارخانه مس صحبت‌هایی با ما شده بود که سقف قراردادها رعایت شود و تاکید شد تا از هرگونه هزینه  احتمالی در نقل و انتقالات پرهیز کنیم. باشگاه مس نیز در رابطه با نقل و انتقالات کاملا توجیه شده است و سقف قراردادها را رعایت می‌کند.»

 وی در ادامه نیز واکنش خاصی به مسائل اخیر در رابطه با ردپای واعظ آشتیانی در بحران اخیر باشگاه مس کرمان نشان نمی‌دهد. برهانی‌نژاد تاکید کرد: «در وهله اول باید بگویم تیم ما با بحرانی مواجه نیست. سرمربی تیم ما هم در مرخصی به سر  می‌برد و از روز پنجشنبه در تیم مس کرمان حضور خواهد یافت. از طرفی فکر نمی‌کنم واعظ کاری به مسائل تیم‌های دیگر داشته باشد. شاید او ناراحتی‌هایی نسبت به برخی مسائل دارد اما من مطمئنم ایشان در مسائل تیم‌های دیگر دخالتی نداشتند و به همین دلیل از او دلخور نیستم.»

در همین رابطه و در ادامه جدال رسانه ای دو باشگاه استقلال و سپاهان، ساکت مدیر عامل باشگاه اصفهانی با انتقاد از همتای استقلالی اش گفت:« برخی برای سرپوش گذاشتن روی بحران های تیم های خود به خریدهای تیم های دیگر و هزینه های
 تیم های صنعتی پرداخته اند اما بهتر است که توجه شان معطوف به تیم خود و خروج از بحران های تیمی باشد.»

کد خبر 85547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز