گام بعدی سرخابی‌ها در لیگ مقابل کسانی است که قهرمانی‌های مهمی را از آنان گرفته‌اند؛ ساکت الهامی و استقلال خوزستان.

مجیدی برانکو

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

استقلال و پرسپولیس در حالی وارد مسابقات هفته۲۸ لیگ برتر می‌شوند که فاصله یک امتیازی آنها با هم در صدر جدول حفظ شده و همین مسئله حساسیت بسیار زیادی به رقابت‌ها بخشیده است. آنها حالا در آستانه برگزاری ۳بازی مهم پایانی هستند و در نخستین گام به‌ترتیب باید به مصاف نساجی قائم‌شهر و استقلال خوزستان بروند. این در حالی است که هر دو تیم رقیب سرخابی‌ها، برای آنان یادآور از کف رفتن یک قهرمانی مهم است و طبیعتا نگران هستند که دوباره چنین اتفاقی رخ بدهد.

وقتی فرهاد «ساکت» شد

اگرچه فرهاد مجیدی یکی از مهم‌ترین قهرمانی‌های تاریخ باشگاه استقلال را بدون شکست در لیگ بیست‌وسوم به دست آورد اما در کارنامه او از دست رفتن ۳جام‌حذفی به شکلی دراماتیک به چشم می‌خورد. از این ۳مرتبه، ۲بار استقلال با عبور از پرسپولیس در ضربات پنالتی به بازی نهایی رسید اما در هیچ‌کدام از این موارد موفق به فتح جام نشد؛ ازجمله در فصل نوزدهم که مجیدی و تیمش دربی را در نیمه‌نهایی با پیروزی پشت‌سر گذاشتند اما در بازی نهایی مقابل تراکتور ساکت الهامی با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خوردند. این یکی از عجیب‌ترین مسابقات سال‌های اخیر فوتبال ایران بود. در شرایطی که به‌نظر می‌رسید استقلال برای قهرمانی دست بالا را داشته باشد، تراکتور الهامی در نیمه‌نخست به‌شدت این تیم را شوکه کرد و پیاپی به گل رسید؛ ابتدا توسط محمدرضا خانزاده، بعد به وسیله اشکان دژاگه و در نهایت توسط اکبر ایمانی. ۳گل در نیمه‌اول فینال، بدترین سناریویی بود که هواداران استقلال می‌توانستند تصورش را بکنند.

استقلال مجیدی در نیمه‌دوم با تمام وجود برای جبران نتیجه جنگید. آنها اوایل این نیمه توسط مهدی قائدی به گل رسیدند اما به ثمر رساندن گل بعدی با ضربه ارسلان مطهری تا دقیقه۷۹ به‌طول انجامید و نهایتا تلاش‌های استقلال در ۱۰دقیقه پایانی به‌جایی نرسید؛ زمانی که روی زمین دراز کشیدن‌های بازیکنان تراکتور حسابی توی ذوق می‌زد و ساکت الهامی هم در اوج هیجان کلکسیونی از عجیب‌ترین واکنش‌ها را نشان می‌داد. حالا استقلال در مسیر قهرمانی لیگ بیست‌وسوم دوباره در یک بازی حیاتی به ساکت الهامی رسیده است؛ مردی که این هفته‌ها با نساجی نتایج خوبی گرفته و مخصوصا بعد از برتری ۴ بر یک هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان، امیدهای این تیم برای بقا را افزایش داده است. نساجی ساکت تیم خطرناکی است.

غم‌انگیزترین روز برانکو

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم استقلال خوزستانی که امروز در یک گردنه مهم به مصاف پرسپولیس می‌رود، غم‌انگیزترین روز دوران مربیگری برانکو ایوانکوویچ را روی نیمکت سرخپوشان ساخته است. خودتان همه‌چیز را می‌دانید؛ پرسپولیسی که در لیگ پانزدهم یک سفر تاریخی را از قعر تا صدر جدول پشت سر گذاشت و در آستانه قهرمانی قرار گرفت، در نهایت با ۳تفاضل گل اختلاف، جام را به استقلال خوزستان، عبدالله ویسی سرمربی این تیم و به‌خصوص دخسوس، گلر برزیلی آبی‌ها که فصل درخشانی را پشت سر می‌گذاشت، واگذار کرد.

آن قهرمانی برای استقلال خوزستان، قطعا بزرگ‌ترین شگفتی تاریخ لیگ برتر بوده است. این تیم همین فصل هم زهرش را به پرسپولیس ریخته و در بازی رفت یک تساوی ۲- ۲ از قرمزها گرفته اما این پتانسیل را دارد که بازی برگشت را هم برای قرمزها جهنم کند. تیم سیروس پورموسوی برای بقا می‌جنگد و پرسپولیس مقابل این تیم هرگز کار راحتی نخواهد داشت.

کد خبر 852459
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha