پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

بارش باران با شدت و ضعف در نقاط مختلف کشور تا اوایل هفته آینده ادامه دارد. هشدار نارنجی امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) برای ۵ استان صادر شده‌است.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) بارش باران در شمال غرب کشور، استان‌های مازندران، گیلان و گرگان، شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، فارس، بوشهر، مناطقی از کرمان، یزد، اصفهان، خوزستان و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود. این مناطق همچنین فردا جمعه (۲۸ اردیبهشت) نیز شاهد بارش باران خواهند بود.»
فریبا گودرزی افزود: «هشدار نارنجی امروز پنجشنبه(۲۷ اردیبهشت) برای نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی فارس صادر شده‌است.»
در هشدار نارنجی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی از جمله اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و بروز صاعقه را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
گودرزی ادامه داد: «وزش باد شدید نیز امروز پنجشنبه (۲۷اردیبهشت) برای شرق کرمان در حد هشدار نارنجی است که می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بروز توفان شن شود. خودداری از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت توصیه می‌شود.»
خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۴ روز آینده، دریای عمان شنبه(۲۹ اردیبهشت) و یکشنبه(۳۰ اردیبهشت) و دریای خزر از شنبه(۲۹ اردیبهشت) تا دوشنبه(۳۱ اردیبهشت) مواج است.
وزش باد در تهران امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) ادامه دارد. نوسانات دمایی پایتخت نیز بین ۱۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
هشدار نارنجی در کدام استان‌ هاست؟ | بارش‌ ها تا هفته آتی ادامه دارد

کد خبر 852289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha