همشهری آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا لایحه کمک‌های سیاسی خارجی آمریکا و برنامه کمک‌های خارجی این کشور را برای سال مالی آینده تصویب کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، طبق این لایحه دولت آمریکا در سال مالی 2010 که از اول اکتبر امسال آغاز خواهد شد مبلغ چهل و هشت میلیارد و هشتصد میلیون دلار صرف کمک‌های خارجی خواهد کرد.

بر اساس این لایحه، مبلغ دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار به افغانستان و‌ یک میلیارد و پانصد میلیون دلار به پاکستان برای کمک به مبارزه با تندروهای طالبان اختصاص خواهد یافت.

در این لایحه همچنین پرداخت دو میلیارد و دویست میلیون دلار به اسرائیل که متحد نزدیک آمریکا در خاورمیانه است پیش بینی شده است.

مبلغی که مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد سه میلیارد دلار از مبلغ بیش از 52 میلیارد دلار که رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما برای کمک‌های خارجی تقاضا کرده بود کمتر است.

در مصوبه مجلس نمایندگان، مبالغ اختصاص یافته به مواردی از جمله فعالیت‌های دیپلماتیک در خارج، ارائه کمک‌های کشاورزی و بهبود بخشیدن به امنیت غذایی کاهش یافته است.

مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را با 318 رای موافق در برابر 106 رای مخالف تصویب کرد.

با توجه به این که مجلس سنا نیز در حال بررسی نسخه دیگری از لایحه کمک‌های خارجی است، به احتمال زیاد تغییراتی در لایحه مصوب مجلس نمایندگان قبل از آن که به قانون تبدیل شود ایجاد خواهد شد. 

کد خبر 85218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز