کتابخوانی در کتابخانه حال و هوای دیگری دارد خصوصا اگر کتابخانه در جوار اماکن مقدسی همچون امامزاده صالح(ع)واقع شده باشد.

كتابخانه امامزاده صالح

همشهری- مهدیه تقوی راد: کتابخانه امامزاده صالح بیش از 4 دهه قدمت دارد و علاقمندان به مطالعه در شمال تهران به خوبی با این کتابخانه آشنایی دارند کتابخانه ای که منابع ارزشمندی از علوم و معارف اسلاامی را در خود جای داده است. کتابخانه بقعه علامه طرشتی نیز منابع زیادی از کتابهای مرجع را در اختیار علاقمندان قرار داده است.

کتابخانه آستان امامزاده صالح(ع)

نشانی: میدان تجریش، خیابان شهرداری، ضلع جنوبی آستان امامزاده صالح(ع)

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: میدان تجریش

‌نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

روزها و ساعت‌ فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۴

ویژه گروه سنی: بزرگسال

حق عضویت: رایگان

‌امکانات رفاهی: مسجد، سرویس بهداشتی

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ:دارد

آستان مقدس امامزاده صالح(ع) از اماکن مقدسی است که هر سال میلیون‌ها زائر به زیارت آن می روند و به ثبت ملی هم رسیده است. بازار قدیمی تجریش و تکیه تجریش، دربند و امازاده قاسم(ع) از مکان‌های‌گردشگری اطراف امامزاده صالح(ع) هستند.

در جوار امامزاده صالح(ع)

در کنار همه جذابیت های آستان امامزاده صالح، برای علاقه مندان به مطالعه به جز کتابفروشی های اطراف، کتابخانه وابسته به آستان برای خود خاص است. کتابخانه سال ۱۳۶۲ در ۳ طبقه ساخته شد و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب دارد. طبقه اول کتابخانه مخزن، محلی برای خوانش نشریات و روزنامه‌هاست. آقایان و خانم ها هم می توانند در ۲ سالن مجزا در طبقه دوم کتاب های مورد علاقه خود را در سکوت مطالعه کنند و بخش مرجع هم در طبقه سوم است. تمامی کتاب‌های مرجع فارسی و غیرفارسی در زمینه علوم و معارف اسلامی را در این کتابخانه می‌توانید مطالعه کنید.

کتابخانه علامه طرشتی

نشانی: خیابان آزادی، روبه‌روی استاد معین، بلوار شهید اکبری، بوستان طرشت

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهید اکبری

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: استاد معین

روزها و ساعت‌ فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۲۰، پنحشنبه‌ها ۸ تا ۱۸

ویژه گروه سنی: همه گروه‌های سنی

سالن مطالعه: دارد

حق عضویت: ۳۵۵۰۰ تومان

امکانات رفاهی: ندارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ:ندارد

بقعه علامه شیخ عبدالله طرشتی بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد و ثبت ملی شده است. در کنار بقعه یک بوستان ۸هزارمترمربعی و یک کتابخانه احداث شده که باعث می شود تا گردشگران در کنار زیارت، سیاحتی هم داشته باشند.

کتابخانه‌ای برای تمام سنین

کتابخانه علامه طرشتی سال ۱۳۷۴ افتتاح و حدود ۵۰۰‌مترمربع مساحت دارد. ‌این مجموعه ۲۲ هزار نسخه کتاب را در خود جای داده و به‌صورت قفسه باز اداره می‌شود. کتاب‌هایی با موضوعات کلیات، فلسفه و روان‌شناسی دین و مذهب علوم اجتماعی زبان، علوم خالص، علوم کاربردی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا نمونه ای از کتاب های این کتابخانه هستند. همچنین سالن مطالعه کتابخانه گنجایش ۱۴۰ را دارد و به جز همه این موارد ۴۷۰۰ نسخه کتاب در موضوعات علمی، ادبی، کامپیوتر، مذهبی، تاریخ، کمک درسی و... وجود دارد که طرفدارانش کودکان هستند.

آشتی با یار مهربان در آستان امامزاده ها

کد خبر 852147
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha