جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

۲۵ استان بر اثر بارندگی‌های یک هفته اخیر درگیر سیل و آب‌گرفتگی معابر شدند که با مشارکت ۳۷۰ تیم عملیاتی متشکل از ۱۳۵۰ نیروی امدادی به ۱۰ هزار نفر و ۳۵۰  امدادرسانی شده ‌است.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «۲۵ استان کشور در هفته اخیر از نعمت بارش باران بهره‌مند شد. ۳ هفته گذشته برای مقابله با خشکسالی و موضوع فرونشست زمین در بعضی از استان‌ها و شهرستان‌های کشور جلساتی را داشتیم که خوشبختانه با بارش‌های هفته اخیر و پر شدن سدها بخشی از آن مشکلات رفع شد.»
بابک محمودی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها باعث خرابی گسترده و مخربی نشده‌است، افزود: «با این حال آب‌گرفتگی معابر و امدادرسانی به افراد آسیب یده از سیل را نیز بعد از بارش‌ها داشتیم.»
آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تاثیر حوادث جوی بودند.
محمودی درباره امدادرسانی به این استان‌ها گفت: «حدود ۲۶۰ عملیات امدادرسانی داشتیم که به ۱۰هزار و ۳۵۰ نفر امدادرسانی شد. برای اسکان اضطراب برای ۴۶۰ نفر انجام شد. ۳۵۰ نفر با همکاری دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها به مناطق امن منتقل شدند و بعد از عبور شرایط هشدار قرمز و نارنجی هواشناسی به خانه‌های خود بازگشتند.»
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور درباره فعالیت تیم عملیات برای تخلیه آب از منازلی که بر اثر سیل دچار آبگرفتگی شده‌بود، خاطرنشان کرد: «بالغ بر ۴۲۰ واحد تخلیه آب منازل داشتیم.»
به گفته او، ۱۶۰ تخته چادر، ۲۱۲۲ تخته پتو، ۹۵۰ تخته موکت، حدود ۵ تن نایلون، ۱۸۵۰ بسته غذایی، ۱۰ هزار کنسرو، ۵ تن برنج، ۵۰۰ کیلو روغن، یک تن انواع حبوبات و ۴۷۰ بسته اقلام بهداشتی بین افراد آسیب دیده از سیل یک هفته اخیر در ۲۵ استان توزیع شده‌است.

بیشتر بخوانید:
ماجرای امدادرسانی به عشایر آبدانان با طناب | رفع مشکل عشایر برای همیشه از زبان فرماندار آبدانان + فیلم

کد خبر 850735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha