مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
۱ نفر

کمتر کسی است که به زیارت امامزاده داوود رفته باشد و به این روستای کوهستانی خوش آب و هوا که در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد سر نزده باشد. بد نیست بدانید این روستای ۲۰۰ ساله که جزو کهن‌ترین روستاهای غرب پایتخت است، به‌دلیل همجواری با امامزاده داوود مورد توجه است.

کیگا

همشهری- روستای کیگا به روستای سنگی تهران هم معروف است؛ اینکه چرا به این آبادی سنگی می‌گویند به این خاطر است که سنگ در ساخت پله‌ها، خانه‌ها و اکثر بناهای این روستا به کار رفته است. قدیمی‌های تهران این روستا را به خوبی می‌شناسند چرا که از گذشته‌های دور مردم وقتی با پای پیاده یا اسب و قاطر برای زیارت امامزاده داوود می‌ر فتند، حتما سری به این روستا می‌زدند. این روستا زیبایی‌های گردشگری زیادی داشته سالانه علاقه‌مندان زیادی از طبیعت بکر این نواحی دیدن می‌کنند. فصل بهار به دلیل هوای معتدل و سرسبزی زمین، بهترین زمان برای رفتن به این روستا است.

آبشار کیگا

این روستا جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که مهم‌ترین آن آبشار معروف روستاست. آبشار چهار فصل کیگا که در مسیر روستا به امامزاده داوود (ع) قرار دارد، یکی از زیباترین آبشارهای مرتفع بوده، و سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

تفریح و زیارت در «کیگا»

لوکیشن سریال نون. خ

شاید وقتی برای اولین بار به روستا بروید با مناظر آشنایی رو به رو شوید، دلیلش این است که کیگا همان جایی است که بخشی از فیلمبرداری فصل سوم سریال نون خ در آن ضبط شده است. در این روستا برخلاف محدوده امامزاده، از امکانات تفریحی، خدماتی و گردشگری خاص خبری نیست و فقط هوای پاک و کوهستانی و خانه‌های روستایی که به سبک ماسوله گیلان به‌صورت پلکانی بر کوهپایه قرار گرفته‌اند، نمای متفاوت به اینجا بخشیده است. غار بیوک آقا و دره چناران هم در محدوده این روستا میزبان گردشگران است.

نشانی: جاده سولقان، بعد از دوراهی سنگان، ۵ کیلومتری امامزاده داوود

حریم منطقه: ۲۲

چطور برویم: وارد جاده سولقان شوید و بعد از دوراهی سنگان در مسیر امامزاده داوود(ع) حرکت کنید.

امکانات: ندارد

امکان کمپ زدن: دارد

ویژگی: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی

کد خبر 849932
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha