گروه سیاسی: از 26 خرداد که کمیته حقیقت یاب مجلس تشکیل شد، تا به حال به غیر از 2 جلسه غیرعلنی که این کمیته گزارشی از نتیجه تحقیقاتش را ارائه کرد

تا امروز دیگر گزارشی از ادامه تحقیقات این کمیته منعکس نشده است و شائبه‌هایی درباره توقف فعالیت این کمیته شنیده می‌شود. گفته می‌شود این کمیته که به‌منظور بررسی حوادث کوی دانشگاه تهران و حمله لباس شخصی‌ها به مجتمع سبحان تشکیل شده بود نزدیک به 10 روز است که جلسه‌ای تشکیل نداده است.

اگرچه اعضای این کمیته درخصوص انتشار گزارش‌ها و حتی تایید صحت و سقم اخباری که درباره فعالیت کمیته حقیقت یاب مجلس وجود دارد کمی حساسیت به خرج می‌دهند  اما یک عضو این کمیته با بیان اینکه در محدوده وظایف مجلس فعالیت‌هایمان را ادامه می‌دهیم، گفت: درباره شناسایی هویت افرادی که در حمله به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان نقش داشته‌اند به نتایج قابل‌قبولی دست یافته‌ایم.  وی  درباره اینکه آیا فعالیت‌های این کمیته ادامه دارد و جلسات آن تشکیل می‌شود،‌پاسخی نداد.

در عین حال  الیاس نادران و محمدحسن ابوترابی‌فرد  نیز درباره فعالیت کمیته حقیقت‌یاب مجلس و شائبه توقف فعالیت آن  توضیحی‌ندادند. علیرضا زاکانی دیگر عضو این کمیته نیز در ماموریت به‌سر می‌برد و در این میان تنها محمدرضا باهنر، خارج از حلقه اعضای کمیته حقیقت یاب و تنها از جایگاه نایب رئیس دوم مجلس حاضر به اظهار نظر درباره فعالیت این کمیته است. اگرچه او نیز تایید می‌کند که هیات فعالیت خود را ادامه می‌دهد و جلسات آن تشکیل می‌شود.

باهنر گفت: شاید اعضای این کمیته به دلایلی صلاح نمی‌دانند که فعلا نتیجه گزارش‌هایشان را رسانه‌ای کنند.

نایب رئیس دوم مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است جمع بندی نهایی این کمیته از تحقیقاتش باز هم در جلسه‌ای غیرعلنی قرائت شود فقط به گفتن این جمله که «اعلام خواهند کرد» اکتفا کرد.

درواقع بعد از آن جلسه غیرعلنی که 27 خرداد ماه برای قرائت گزارش کمیته حقیقت یاب تشکیل شد و به درگیری لفظی و البته فیزیکی نمایندگان گروه‌های اکثریت و اقلیت منجر شد، شاید تنها بتوان جلسات کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان مرتبط با حوادث کوی دانشگاه را، آن هم از این جهت که علی عباسپور تهرانی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات یکی از 6 عضو کمیته‌ای است که علی لاریجانی برای بررسی اغتشاشات پس از انتخابات تشکیل داده بود، هم راستا با فعالیت‌های این کمیته دانست.

عباسپور تهرانی البته اظهار داشته است که با وجود تعطیلات سه هفته‌ای مجلس شورای اسلامی‏، کمیته حقیقت‌یاب مجلس به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ما همچنان در طول تعطیلات مجلس، به بررسی ابعاد حادثه حمله به کوی دانشگاه تهران و دیگر دانشگاه‌های کشور خواهیم پرداخت.

او با اشاره به اینکه این کمیسیون با حضور رؤسا و معاونین دانشگاه‌های تهران‏، اصفهان و شیراز به بررسی ابعاد این حادثه پرداخته است، ادامه داد: ما همچنان به‌دنبال ریشه‌یابی این مسئله و شناسایی عوامل حمله به کوی دانشگاه هستیم تا در آینده شاهد تکرار این مسائل نباشیم.

کد خبر 84877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز