در روزهای اخیر و بعد از گذشت چیزی حدود دو سال از فوت نیکا شاکرمی، رسانه های معاند و در راس آن بی بی سی فارسی اسناد دروغین تازه ای منتشر کرده اند تا آبروی این جوان از دست رفته بار دیگر بازیچه سیاست های دروغین رسانه های دشمن علیه جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

نیکا

به گزارش همشهری آنلاین، چهار روز بعد از فوت مهسا امینی و با شروع اغتشاشات ۱۴۰۱ در ایران، خبرهای جدیدی در مورد فردی به نام «نیکا شاکرمی» به عنوان کشته اغتشاشات، بازخوردهای بسیاری در بین افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد.شاکرمی دختر ۱۶ ساله‌ای بود، که در روزهای ابتدایی اغتشاشات سال گذشته، با سقوط از ساختمانی در تهران فوت کرد و این همزمانی باعث سو استفاده رسانه‌های معاند و پخش شدن شایعه کشتن او توسط نیروهای امنیتی در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه شد.

کشته سازی، مهم ترین پروژه دشمنان

پروژه «کشته‌سازی» همواره از ابتدای انقلاب اسلامی، دستمایه دشمنان جمهوری اسلامی بوده است.

  • کشته سازی در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و همزمان با فوت مهسا امینی رونق دوباره ای گرفت.
  • پس از مهسا امینی قرار بود نیکا شاکرمی نیز آشوبی دیگر در کشور به پا کند اما این سناریوی دشمن برخلاف سناریوهای قبلی نتوانست افکار عمومی را درگیر خود کند و خیلی زود شکست خورد.
  • پس از فوت نیکا شاکرمی، دستگاه قضائی خیلی زود به موضوع مرگ او جهت مشخص شدن علت آن ورود کرد.

در نهایت، با بررسی پرونده نیکا شاکرمی توسط مراجع ذی صلاح، مشخص شد که مرگ او نه تنها توسط نیروهای امنیتی انجام نشده، بلکه ارتباطی نیز با اغتشاشات نداشته و صرفاً نام او در آن روزها به واسطه مرگ مشکوکش، در لیست پروژه کشته‌سازی‌ها قرار گرفت.

اختلاف در خانواده شاکرمی

اما یکی از افرادی همواره تلاش کرد تا به رسانه های معاند در دروغ پردازی مرگ نیکا شاکرمی کمک کند، خاله او بوده است.

  • توجه به افشاگری‌های خاله و خواهر نیکا شاکرمی نشان میدهد که نیکا، عملا قربانی خانواده‌ای شده است که هیچ توجهی به این دختر نداشته و با استفاده از موج زن، زندگی، آزادی و با دروغ‌های مکرر، به دنبال بهره‌برداری از خودکشی دختر فراموش شده خانواده بودند.
  • اوج اختلاف میان خانواده شاکرمی زمانی بود که خواهر نیکا به خاله او در اینستاگرام حمله کرد و ادعاهای او مبنی بر کشته سازی نیکا شاکرمی را دروغ خواند.

دروغ های بچگانه بی بی سی

در روزهای اخیر و بعد از گذشت چیزی حدود دو سال از فوت نیکا شاکرمی، رسانه های معاند و در راس آن بی بی سی فارسی اسناد دروغین تازه ای منتشر کرده اند تا آبروی این جوان از دست رفته بار دیگر بازیچه سیاست های دروغین رسانه های دشمن علیه جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

  • بی بی سی فارسی ادعا کرده است اسناد فوق محرمانه ای از سپاه پاسداران به دست آورده و توانسته اصالت آن را تایید کند.
  • به گفته بی بی سی این اسناد حاکی از آن است که نیکاشاکرمی، در سال ۱۴۰۱، پس از دستگیری به دست سه مامور مرد، مورد تعرض جنسی قرار گرفته و به قتل رسیده است.
  • این رسانه معاند در ادامه ادعاهای خود آورده است: این اسناد شامل اسامی قاتلان نیکا و فرماندهان ارشدی است که سعی کردند واقعیت این ماجرا را مخفی کنند.
  • همچنین بی بی سی ادعا کرده این سند با مهر بسیار محرمانه سپاه پاسداران است.

چرا این ادعا دروغ است؟

اما ادعاهای بی اساس و دروغین بی بی سی در انتشار اسناد قتل و تجاوز به نیکا شاکرمی به راحتی قابل نقض است. چرا که؛

  • این اسناد نه تاریخ، نه پیوست و نه شماره نامه دارند. حتی مشخص نیست گیرنده و فرستنده آن چه شخص یا چه ارگانی است.
  • ادعاهای بی بی سی هیچ شاهد یا فیلم و صوتی هیچوقت نداشته و تنها به چند نامه بی پایه و بی اساس بسنده شده است.
  • بی بی سی حتی دقت نداشته است تا نام فرماندهی نیروی انتظامی را در سر برگ این نامه به فراجا تغییر دهد. چرا که از سال ۱۴۰۰ فرماندهی نیروی انتظامی از ناجا به فراجا تغییر نام پیدا کرده است.
  • متن بچگانه و پر از غلط نامه و حتی تایپ شدن عبارت محرمانه در کنار مهر سپاه پاسداران به خوبی نشان دهنده جعلی بودن این اسناد و نامه ها است.
  • بی‌بی‌سی جهانی سندی بدون مهر و تاریخ و امکان اصالت سنجی،با ده‌ها غلط منتشر کرده و معتقد است از منابع معتبر! که قابل گفتن نیست اصالت سنجی شده است.مخاطبین ساده لوح این رسانه نیز بای دبه آن الزاماً اعتماد کنند.
  • به نظر میرسد این ادعا همزمان با تظاهرات جهانی دانشجویان در آمریکا و اروپا صورت گرفته است تا موج بیداری دانشجویان و مردم جهان علیه استکبار جهانی را به حاشیه ببرند.
کد خبر 848443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha