مجموع نظرات: ۷
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

از زیباترین دشت‌های ایران و دومین منطقه حفاظت‌شده چهارمحال و بختیاری بعد از سبزکوه است که به‌دلیل طبیعت بکر و زیبا، به عروس یا سوئیس ایران شهرت دارد. همچنین با پوشش گیاهی بی‌نظیر بهترین گزینه برای طبیعت‌گردی است.

دشت هلن

همشهری - سعیده مرادی: دشت هلن منطفه ‌ای بدیع و بکر در استان چهارمحال و بختیاری است که تحت محافظت بوده و طبیعت بی نظیر آن را در کمتر جایی می توانید بیابید. این دشت دارای جنگل‌های بلوط معروف استان چهارمحال و بختیاری است که جنگل‌نوردی در آن ها بسیار لذت بخش و آرام‌بخش است.

بفرمایید تفریح‌های آبی

دشت هلن با مساحت۴۰هزارو۲۳۱هکتاری در جنوب شهرکرد و بین شهرستان‌های اردل، کیار و لردگان قرار گرفته است. این دشت آب‌وهوای نیمه‌مرطوب دارد؛ به همین دلیل فصول بهار و پاییز بهترین زمان برای رفتن به این خطه محسوب می‌شود. همچنین یکی از جذاب‌ترین مناطق ایران برای تفریح‌های آبی است. با توجه به تاسیس کمپ هلن، گردشگران می‌توانند در چادرهای حرفه‌ای این منطقه اقامت کنند. این کمپ با داشتن کافی‌شاپ و تفریح‌های آبی مانند بلاب جامپ یا بالشتک بادی، ترامپولین و سکوی بازی، شنا، قایق‌های بادی یک نفره و چند نفره، جامپ واتر، سرسره آبی و پرش از صخره، شاتل و بنانا، قایق موتوری و همچنین برنامه‌های پرهیجانی مانند اسب‌سواری، موقعیت جذابی را برای تفریح ایجاد کرده است.

خطری وجود ندارد

najدر سفر به دشت هلن خطری از سمت حیوانات شما را تهدید نمی‌کند، اما باید حواستان را خوب جمع کنید که باعث ترس و آسیب حیوانات نشوید. در این دشت روباه، گراز، گرگ، خرگوش، خرس قهوه‌ای و... زندگی می‌کنند؛ بنابراین قبل از سفر حتما زمان تولیدمثل و شرایط حیوانات را بررسی کنید تا تفریح شما باعث آزار و اختلال در روند زندگی آنها نشود. اقامت در دشت هلن اغلب با کمپینگ و برپایی چادر امکان‌پذیر است؛ بنابراین اگر قصد خوابیدن در دل طبیعت را دارید، اصول آن را رعایت کنید و تجهیزاتی نظیر کیسه‌خواب، پتو، لوازم شخصی، کرم ضدآفتاب، لباس گرم و لباس تابستانه، کفش یا صندل مناسب، وسایل طبیعت‌گردی و صندلی تاشو با خود ببرید.

فاصله با تهران: ۷۰۴ کیلومتر

نشانی: استان چهارمحال بختیاری، ۱۱۰ کیلومتری شهر کرد

دیدنی‌ها: سد کارون، آبشار آبگلور، آبشار دره عشق و ...

امکان کمپ زدن: دارد

پوشش گیاهی: زالزالک، بادام کوهی، بنه، گز، پلاخور و انواع گونه‌های بلوط

کد خبر 847702
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • علیرضا IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    0 4
    ای کاش این دشت اسم زن ایرانی داشت
    • US ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      7 0
      دوست عزیز تحقیق کنید در خصوص نام ایشون این زن همسر ابوالقاسم خان بختیاری اولین پزشک جراح ایرانی هست که خدمات بسیاری رو در این مناطق به مردم ارایه دادن
    • حمید IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
      0 0
      این عکس دشت هلن نیست این عکس منطقه کپک حوالی روستای چهلویر بخش سوسن ایذه است