مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: ما در بین ۱۰ کلانشهر دنیا، بالاترین میزان ایستگاه ‌آتش نشانی را داریم و هنوز هم باید ایستگاه جدید بسازیم.

محمدی

به گزارش همشهری آنلاین، قدرت اله محمدی در مراسم کلنگ زنی ایستگاه جدید آتش نشانی در محله نواب گفت: ۲۵ سال است که دوستان‌ ما در شهرداری قصد ایجاد یک ایستگاه آتش نشانی جدید را داشتند که بالاخره امروز این امر محقق شد.

او با اشاره به اینکه نمی‌دانم از افتتاح ایستگاه جدید آتش نشانی خوشحال باشم یا نه، افزود: متاسفانه ما در بین ۱۰ کلانشهر دنیا، بالاترین میزان ایستگاه‌ها را داریم و هنوز نیز باید به ساخت ایستگاه‌های جدید مشغول باشیم؛ زیرا ناایمنی‌های بسیاری در شهر ما وجود دارد و ما مجبور به ایجاد ایستگاه جدید هستیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: اگر همه مردم و ارگان‌ها به اهمیت ایمنی پی ببرند و مسائل ایمنی را در محل کار و زندگی خود رعایت کنند ما کمتر به ساخت ایستگاه جدید روی می‌آوریم اما برای اینکه یک ثانیه زودتر به حادثه برسیم مجبور به ایجاد ایستگاه جدید هستیم تا جان و مال مردم را حفط کنیم.

او افزود: در ۲۸ اسفند سال گذشته یک ساختمان در محدوده خیابان ولیعصر آتش گرفت و خانواده‌ای گرفتار آتش شده بود. این خانواده یک دوقلوی ۶ ماهه و یک فرزند ۴ ساله داشتند که همکاران من، آنها را از آتش و دود نجات دادند. به گفته پدر این خانواده دود همه جا را گرفته بود و من تصور نمی‌کردم کسی از پنجره برای نجات ما بیاید اما آتش نشانان ما را نجات دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: این ثانیه‌ها خیلی مهم است و اگر چند ثانیه دیرتر همکاران ما رسیده بودند، معلوم نبود چقدر این کودکان در دود دوام می آوردند.

محمدی گفت: در حاشیه اتوبان نواب مشکلات زیادی وجود دارد و این ایستگاه برای رفع این مشکلات ایمنی ایجاد شده است. ما احساس کردیم که با ایجاد ایستگاه جدید می‌توانیم بهتر خدمات را ارائه دهیم.

او با اشاره به اهمیت وجود نردبان در ایستگاه‌های آتش نشانی گفت: در این منطقه نردبان آتش نشانی نداریم زیرا محلی برای استقرار آن نداشتیم اما با ایجاد این ایستگاه، نردبان در آن استقرار می‌شود و عملیات نجات نیز سریع‌تر و بهتر انجام‌ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: سازمان آتش نشانی بیشتر از ۳۰ نوع خدمت رایگان به مردم ارائه می دهد و فقط کار سازمان به اطفای حریق محدود نمی‌شود و امیدوارم نیروهای آتش نشان ۲۴ ساعت در نوبت خود ربخوابند و هیچ حادثه ای در شهر رخ ندهد که نیاز به حضور ما باشد. انشالله در سال جدید همین‌ جمع برای افتتاح این ایستگاه دوباره دور هم جمع شویم و ساخت آن طولانی نشود.

افزایش ایمنی آپارتمان‌ها در حاشیه اتوبان نواب

در این مراسم، سیدمحمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ با بیان اینکه از اهداف مدیریت شهری، برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی شهر است، گفت: منطقه ۱۱ به دلیل قدمت تاریخی آن، با مشکل ایمنی در ساختمان‌های قدیمی و حتی ساختمان‌هایی که در دهه‌های اخیر ساخته شده‌اند، روبه‌روست که این موضوع، ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای ایمنی در این محدوده را یادآور می‌شود.

او با اشاره به ساختمان‌های حاشیه اتوبان نواب افزود: این ساختمان‌ها که دو دهه پیش بنا شده‌اند، عمدتاً نتوانسته‌اند تأییدیه‌های آتش‌نشانی را دریافت کنند و به همین دلیل هنوز پایان کار و سند دریافت نکرده‌اند که این مسأله نارضایتی عمومی‌ای در حوزه ناایمنی محدوده ایجاد کرده است.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: با توجه به این مسأله، پس از رایزنی و مشورت‌های انجام‌شده با سازمان آتش‌نشانی و به دنبال بازدیدهای میدانی صورت‌گرفته در سال گذشته از سطح محدوده، مقرر شد یک ایستگاه آتش‌نشانی به‌روز و مدرن در محله احداث شود که هم سرعت دسترسی به محل حادثه و هم ضریب ایمنی محدوده را افزایش دهد.

گفتنی است زمین اختصاص‌یافته توسط شهرداری منطقه ۱۱ برای احداث این ایستگاه به مساحت ۸۰۰ مترمربع صورتجلسه و تحویل سازمان آتش‌نشانی شد و به گفته کارشناسان این سازمان پیش‌بینی می‌شود طی یک سال پیش رو، این ایستگاه به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 844542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha