اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در این روزهای تازه‌ طبیعت، به نو شدن فکر می‌کنید و دوست دارید سال جدید را با تغییراتی اساسی در روند زندگی خود آغاز کنید، باید به شما تبریک گفت. خبر خوب آنکه این فکرهای سرشار از امید و آرزو نشان از سلامت روح و روان شما دارد.

مهارت

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اما پیشنهاد بهاری ما به شما این است که به‌جای تمرکز روی تغییر در موضوع‌های اصلی زندگی مثل شغل جدید، تحصیلات تازه و مسیرهای زندگی متفاوت که سخت و دست‌نیافتنی است، کمی به فکر تغییر روی مسائل جزئی و کسب مهارت‌های جدید باشید.

بیش‌تر بخوانید:

چطور به رشد شخصیت کودکانمان کمک کنیم؟ | والدین چمن‌زن نباشیم!

بررسی زندگی افراد موفق نشان می‌دهد که گاهی کسب مهارت در یک سرگرمی جدید و متفاوت با شغل اصلی سلبریتی‌ها را خلاق‌تر، انعطاف‌پذیرتر و موفق‌تر کرده است.

بافتنی، زنبورداری، معرق، اشتیاق به ستاره‌ها و... از این دسته از مهارت‌ها هستند، مهارت‌هایی ساده و دست‌یافتنی که در شرایط نابسامان زندگی، به داد افراد موفق می‌رسند و باعث می‌شوند دوباره امید و آرزو در دلشان جوانه بزند.

مهارت ستاره‌ها

جولیا رابرتز، بازیگر مشهور آمریکایی که جوایز متعددی ازجمله اسکار را کسب کرده، در کنار کار حرفه‌ای، عاشق بافتنی است.

سلبریتی‌ها چه مهارت‌های جالبی دارند؟ | سرگرمی‌های خرد، ثروت‌هایی کلان

استیون گلن مارتین، بازیگر و کمدین آمریکایی، علاوه بر حرفه اصلی‌اش، بانجونوازی آماتور است.

سلبریتی‌ها چه مهارت‌های جالبی دارند؟ | سرگرمی‌های خرد، ثروت‌هایی کلان

مارک آلن رافالو هم بازیگر مشهور آمریکایی است که می‌تواند با دوچرخه‌های تک‌چرخ هنرنمایی کند.

سلبریتی‌ها چه مهارت‌های جالبی دارند؟ | سرگرمی‌های خرد، ثروت‌هایی کلان

سوزان ساراندون، هنرپیشه آمریکایی، در ورزش پینگ‌پنگ دستی دارد. ویل اسمیت، دیوید بکام و تام کروز هم علاوه بر موفقیت در حرفه‌های اصلی خود، شمشیربازی را هم به شکل آماتور دنبال می‌کنند. از این دست سرگرمی‌های آماتور در زندگی سلبریتی‌ها فراوان یافت می‌شود.

مهارت‌های فرعی چه می‌کنند؟

این‌طور به‌نظر می‌رسد که افراد موفق به‌جای سرمایه‌گذاری روی تنها یک ستون اصلی در زندگی، به ایجاد چند ستون فرعی در مسیر زندگی خود می‌پردازند تا اگر تندبادی ناگهانی وزید و ستون اصلی‌شان فروریخت، بتوانند دست به دامن همان ستون‌های آماتور و کوچک زندگی‌شان شوند و خم به ابرو نیاورند تا بتوانند دوباره ستون اصلی زندگی‌شان را بازسازی کنند.

درواقع شاید سرگرمی‌های جزئی در اولویت اصلی زندگی آنها نباشد، اما تحقیقات روان‌شناسان نشان می‌دهد که این‌ها کلید سلامت روانند و می‌توانند ثروتی جدید در زندگی شما باشند.

کد خبر 844411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha