سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن تایید نقش این کشور در کمک به رژیم صهیونیستی در مقابله با حملات پهپادی و موشکی ایران، مدعی شد که انجام و نحوه پاسخگویی به این حملات به اسرائیل بستگی دارد.

جان کربی

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز درباره حملات ایران گفت که اغلب آنها از خاک ایران انجام شد و «سایر آن‌ها از سوی عوامل ایران در عراق، لبنان و یمن انجام شد».

وی افزود «مشارکت ما در مقابله با حملات دیروز (بامدادی)، جلوگیری از آن بود و اعتقاد نداریم که موضوع به یک جنگ منطقه‌ای گسترش یابد».

این مقام ارشد آمریکایی در ادامه گفت که «مشارکت نظامی ما در مقابله با حمله ایران، نشانه تعهد محکم ما به امنیت اسرائیل است».

کربی همچنین ضمن بیان این که ایران صدها پهپاد و موشک در حملات تنبیهی خود علیه اسرائیل بکار برد، مدعی شد این حملات خسارات قابل توجهی وارد نکرد؛ این ادعا در حالی است که تصاویر متعدد منتشر شده اصابت پرتاب‌های ایران به اهداف مورد نظر را نشان می‌دهد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که «این به اسرائیلی‌ها بستگی دارد که درباره انجام و چگونگی پاسخ تصمیم‌گیری کنند».

کد خبر 844395
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    نظام جمهوری اسلامی با حمله حساب شده به رژیم منحوس صهیونیست اقتدار خودش را هم در داخل و هم درخارج از مرزها بنمایش گذاشت ملت ایران از شجاعت فرزندان ایران قدردانی میکنند و خدا قوت میگویند این حمله لازم و بسیار ضروری بود درغیر اینصورت صهیونیستها پروتر میشدند حالا مقامات اسرائیل برای هر اقدام ضد ایرانی صدبارمشورت میکنند تا دیگر مرتکب اشتباه نشود.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    اگر آمریکایی ها مداخله کنند منافع آنها اهداف عملیاتی ما محسوب می‌شود.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه است و هم ناتوانی، کوتاهی و سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی بوده است.
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    0 0
    انگلیس با فروش سلاح به اسرائیل در فاجعه غزه شریک است. که دولت لندن با حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی در فاجعه انسانی در این منطقه شریک است. و این در حالی است که انگلیس جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از مهر ماه سال 1402 تاکنون تسلیحات اسرائیل جنایتکار را در جنگ غزه تامین می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. پس انگلیس شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه بوده است. ایران باید فوری و سریع به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل دستور ساخت بمب اتمی را صادر کند.