اگر رژیم صهیونیستی بابت شرارت‌ها و جنایت‌های تروریستی فزاینده‌ای که در سرزمین‌های اشغالی و همچنین منطقه مرتکب می‌شود هزینه متناسبی نپردازد، به اقدام‌های جنایت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و باز هم شاهد حملات تروریستی مانند آنچه در دمشق اتفاق افتاد خواهیم بود.

فواد ایزدی

فواد ایزدی؛ کارشناس ارشد مسائل آمریکا: رهبر معظم انقلاب طی روزهای اخیر بر ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی به‌عنوان متجاوز تأکید کردند این راهبردی است که با توجه به تحولات میدانی و وضعیت حاکم بر سرزمین‌های اشغالی، ضرورتی محوری به‌حساب می‌آید.

نکته اینجاست که در شرایط کنونی تبیین ضرورت‌های تنبیه رژیم صهیونیستی چندان پیچیده نیست و گویای این واقعیت راهبردی است که اگر تل‌آویو در وضعیت کنونی با تنبیه بازدارنده‌ای مواجه نشود، شرارت‌هایی مانند آنچه اخیرا در دمشق و در جریان حمله به ساختمان کنسولگری ایران شاهدش بودیم تکرار خواهد شد. معتقدم اهمیت راهبردی «تنبیه متجاوز» دراین نکته نهفته است که اگر رژیم صهیونیستی بابت شرارت‌ها و جنایت‌های تروریستی فزاینده‌ای که در سرزمین‌های اشغالی و همچنین منطقه مرتکب می‌شود هزینه متناسبی نپردازد، به اقدام‌های جنایت‌آمیز خود ادامه می‌دهد و باز هم شاهد حملات تروریستی مانند آنچه در دمشق اتفاق افتاد خواهیم بود.

در واقع با توجه به اینکه مقام‌های رژیم صهیونیستی قائل به هیچ‌گونه محذوریت اخلاقی نیستند و به‌راحتی تعهدات بین‌المللی را زیرپا می‌گذارند و درعین‌حال از حمایت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی نیز برخوردارند، تنبیه این رژیم ازسوی جمهوری‌اسلامی می‌تواند اقدامی راهبردی به‌منظور مهار شرارت‌های تل‌آویو به‌حساب‌ آید. صهیونیست‌ها ثابت کرده‌اند زبانی به‌جز زبان زور را درک نمی‌کنند این موضوعی است که اتخاذ راهبردهای تنبیهی ازسوی تهران را گریزناپذیر کرده‌ است.

کد خبر 843985
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha