کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید حالا باسابقه‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان است.

مودریچ

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئال‌مادرید امروز با مایورکا در لالیگا بازی دارد تا بلافاصله برای بازی برگشت مقابل منچسترسیتی به انگلیس پرواز کند. تساوی ۳-۳رئال‌مادرید در زمین خودش مقابل سیتی نکته‌های زیادی دربرداشت که یکی از مهم‌ترین آنها رکورد ۲۰۰‌بازی سرمربیگری کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان بود. با حضور روی نیمکت رئال مقابل سیتی، کارلتو به رکورد ۲۰۰‌بازی مربیگری در لیگ قهرمانان اروپا رسید؛ ۱۱۵‌برد، ۴۳‌مساوی، ۴۲‌باخت، ۴‌قهرمانی (۲‌بار با میلان و ۲‌بار با رئال) و یک جام در ازای هر ۵۰‌بازی.

رئال مادرید در زمین خودش تنها یک‌بار به سیتی باخته، برخلاف بازی در زمین حریف. نتایج رئال در برنابئو: پیروزی ۳ بر ۲(۱۳-۲۰۱۲)، برد یک بر صفر (۱۶-۲۰۱۵)، شکست ۲ بر یک (۲۰-۲۰۱۹)، برد ۳ بر یک (۲۲-۲۰۲۱)، تساوی یک-یک(۲۳-۲۰۲۲) و تساوی ۳-۳(۲۴-۲۰۲۳).

رئال مادرید در ۳۴‌بازی خانگی اخیر مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا ۷۶‌گل زده. این بهترین عملکرد متوالی تاریخ رقابت‌هاست.

رودری همچنان نمی‌بازد. هافبک اسپانیایی منچسترسیتی حالا در ۶۶بازی پیاپی در همه رقابت‌ها بدون شکست بوده که ۱۳‌تای آن در مسابقات خارج از خانه رقم خورده است.

وینیسیوس به رکورد پاس‌گل‌های مسی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسید. مسی در ۷۷‌بازی در مراحل حذفی توانسته بود ۱۲‌پاس گل بدهد و حالا وینی این کار را در ۲۲‌بازی انجام داده است.

وینیسیوس پس از کوین دی‌بروینه (۲۰) و کیلین امباپه (۲۰) با ۱۹پاس‌گل به سومین پاسور برتر لیگ قهرمانان اروپا از آغاز فصل ۱۹-۲۰۱۸تبدیل شد.

رئال در تمامی ۳۴‌بازی خانگی اخیر خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده که یک رکورد بین همه تیم‌هاست.

رئال در ۲۷‌بازی خانگی خود در تمامی رقابت‌ها شکست‌ناپذیر بوده که فاصله زیادی با بهترین عملکردشان در سال ۲۰۱۳(۴۷‌بازی بدون شکست) دارد اما بهترین رکورد آنها در این ۱۰‌سال است.

رودریگو ۶‌گل در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا برای رئال‌مادرید به ثمر رسانده که تمامی آنها برابر تیم‌های انگلیسی بوده؛ ۳گل برابر چلسی و ۳گل برابر منچسترسیتی.

برای چهارمین‌بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، هر دو تیم در دیدار رفت ۳‌گل به ثمر رساندند.

برای دومین‌بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در ۱۴‌دقیقه ابتدایی یک بازی در مرحله حذفی ۳‌گل به ثمر رسید. بار اول دیدار منچسترسیتی برابر تاتنهام در سال ۲۰۱۹بود که تا دقیقه یازدهم بازی ۲-۲شده بود.

منچسترسیتی به رکورد ۲۲‌بازی بدون شکست در لیگ قهرمانان اروپا رسید که تنها منچستریونایتد با ۲۵‌بازی رکورد بهتری از آنها دارد.

گل برناردو سیلوا در ثانیه ۱۰۸، پس از گل ماریو مانژوکیچ (ثانیه‌۷۷) برای یوونتوس به دومین گل زودهنگامی تبدیل شد که رئال‌مادرید در برنابئو در لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرده است.

سیتی از فصل ۰۴-۲۰۰۳تاکنون به نخستین تیمی تبدیل شد که در یک دیدار خارج از خانه لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال‌مادرید ۳‌گل خارج از محوطه جریمه به ثمر رسانده است. همچنین پس از سال ۲۰۱۱سابقه نداشته که من‌سیتی در یک بازی ۳‌گل از پشت محوطه جریمه زده باشد.

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی، در ۳‌بازی اخیر خود در سانتیاگو برنابئو مقابل رئال‌مادرید، بدون برد بوده (۲‌تساوی و یک‌شکست). پپ در ۹‌بار اولی که به‌عنوان سرمربی به این ورزشگاه رفته بود، ۶‌برد، ۲‌تساوی و تنها یک ‌شکست داشت.

ارلینگ هالند در هیچ‌یک از ۳‌تقابل خود با رئال گلی نزده. رئال تنها حریفی است که در اروپا از این مهاجم نروژی گل نخورده. هالند در این بازی تحت اسارت رودیگر بود و تنها ۲۰‌لمس توپ داشت.

حریف امروز رئالی‌ها فینالیست جام حذفی و تیمی سرسخت است. مایورکا ۲‌بازی از ۳‌بازی خانگی آخر خود مقابل رئال‌مادرید در لالیگا (یک‌شکست) را برده؛ تنها یک برد کمتر از ۲۱‌بازی قبلی خانگی خود مقابل رئال‌مادرید در این رقابت‌ها (۳‌برد، ۷تساوی و ۱۱‌شکست). آنها اگر امروز هم برنده باشند، برای اولین‌بار ۲‌بازی پیاپی خانگی خود را از غول مادریدی برده‌اند.

رئال مادرید هیچ‌یک از ۱۱‌بازی اخیر خارج از خانه خود در لالیگا را نباخته (۷‌برد و ۴‌تساوی) که طولانی‌ترین روند بدون باخت آنها در این رقابت‌ها تحت هدایت کارلو آنچلوتی است.

باسابقه‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان روی نیمکت کهکشانی‌ها

کد خبر 843775
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha