بارش‌های بهاری در ۴۸ ساعت اخیر باعث آبگرفتگی معابر و منازل در مناطقی از شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و گلدشت در استان آذربایجان غربی شده‌است. ۵ تیم امدادرسانی جمعیت هلال احمر به این مناطق اعزام شده و به ۵۴ نفر از آسیب‌دیدگان امدادرسانی کرده‌اند.

آبگرفتگی معابر - وقوع سیل

به گزارش همشهری ‌آنلاین معاون امداد و نجات هلال احمر استان آذربایجان غربی با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش باران در ۴۸ ساعت اخیر در برخی مناطق استان به شکلی بوده است که آبگرفتگی معابر و منازل در روستای محمود آباد ارومیه و بخش‌هایی از گلدشت و مهاباد اتفاق افتاد.»
یحیی خلیلی افزود: «با حضور نیورهای امدادرسانی و تخلیه آب از حیاط منازل و معابر این مناطق خوشبختانه آبگرفتگی مهار شد و به ۵۴ نفر که از آبگرفتگی آسیب دیده بودند امدادرسانی و بسته‌های غذایی به آنان داده شد.»
عباس جعفری، مدیر بحران استان آذربایجان غربی نیز به همشهری گفت: «شدت بارش اخیر در ارومیه به قدری بود که آب از کانال‌ها به بیرون سر ریز کرد وباعث آبگرفتگی روستای محمودآباد شد. با کمک نیورهای امدادرسانی و اعزام خودروهای لجن‌کش آبگرفتگی معابر روستا برطرف شده‌است.»
معاون امداد و نجات هلال احمر استان آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: «در فصل بهار و همزمان با بارش‌ شدید باران از شهروندان می‌خواهیم از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.»
بنابر گزارش کارشناس هواشناسی مهاباد با بارش ۳۱ میلی‌متر در دو روز اخیر یکی از شهرستان‌های رکوردار بارش بوده‌است.

بیشتر بخوانید:
بارش‌های بهاری ادامه دارد | روند کاهش دما در پیش است

کد خبر 843669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha