وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای روایت خود را از گفت‌وگوی تلفنی ارشدترین دیپلمات این کشور با وزیر خارجه آمریکا درباره ایران ارائه داده است.

پرچم چین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین بعد از گفت‌وگوی تلفنی «وانگ یی»، عالی‌مقام‌ترین دیپلمات این کشور با «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا درباره ایران در بیانیه‌ای حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق را به شدت محکوم کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده آنتونی بلینکن در این تماس تلفنی که روز پنجشنبه (11 آوریل/23 فروردین) از همتای چینی خود خواسته از نفوذ خود برای جلوگیری از حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل استفاده کند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا تصریح شده «یی» خواستار «ایفای نقش سازنده» از سوی آمریکا در تحولات خاورمیانه (غرب آسیا) شده است.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای روایت خود از گفت‌وگوی تلفنی دیپلمات‌های ارشد دو طرف را مطرح کرده است. طبق این بیانیه، وانگ یی در این مکالمه تلفنی به شدت حمله به سفارت ایران در سوریه را محکوم کرده و بر مصونیت اماکن دیپلماتیک از تعرض و همچنین ضرورت احترام به حاکمیت ایران و سوریه تأکید کرده است.

آمریکا از محکوم کردن حمله به ساختمان کنسولی ایران که روز دوشنبه 13 فروردین‌ماه توسط رژیم صهیونیستی انجام شد خودداری کرده است. این کشور به همراه برخی از متحدان غربی خود از صدور بیانیه‌ای در شورای امنیت در محکومیت اسرائیل نیز جلوگیری کرده است.

کد خبر 843647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha