نمایندگان وزن‌های ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم ایران راهی مرحله نیمه نهایی کشتی آزاد قهرمانی آسیا شدند

کشتی

به گزارش همشهری آنلاین در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم خواری در دور نخست به مصاف یودیت دارنده مدال طلای جوانان آسیا ۲۰۲۳ از هند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست خورد و با توجه به راهیابی کشتی‌گیر هندی به فینال، خواری راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای کسب مدال برنز به میدان برود. خواری در گروه بازنده‌ها ابتدا به مصاف عثمان بکوف از قرقیزستان می‌رود و در صورت برتری راهی دیدار رده‌بندی خواهد شد تا به مصاف حریف خود از کره شمالی برود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان و ۲ طلای آسیا، در دور نخست مقابل ژولدوشبیکوف‌ دارنده مدال‌های طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۲۰ از قرقیزستان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه مقابل سئون یو هو از کره جنوبی با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده ۲ مدال نقره جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عثمان اف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان، پس از استراحت در دور نخست، به مصاف سیف الدین اف، کشتی‌گیر روسی الاصل از بحرین که چندی پیش به مدال طلای جام یاشاردوغو رسید، رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نخودی برای رسیدن به فینال باید از سد ماگومت اولویف از تاجیکستان برود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۱ نفر شرکت کرده‌اند، محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ و ۲ طلای آسیا، پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل اولزیسایخان از مغولستان در همان ۳ دقیقه نخست با امتیاز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

کد خبر 843553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha